Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد:

رتبه نخست استانی شهرستان پارس آباد در تولید گوشت قرمز

شهرستان پارس آباد با داشتن دامداری های صنعتی فعال موجب اشتغالزایی مستقیم540 نفر در واحدهای صنعتی و بیش از 580 نفر در واحدهای روستایی دارای پروانه این شهرستان شده است.

رتبه نخست استانی شهرستان پارس آباد در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، علی صولت با اعلام این خبرافزود: شهرستان پارس آباد با داشتن دامداری های صنعتی فعال به تعداد 21 واحد اعم از واحد های داشتی و پرواربندی به ظرفیت 22 هزار رأس دام سنگین و 2 هزار رأس دام  سبک، دامداری های روستایی دارای پروانه به تعداد 285 واحد و دامداری های سنتی و عشایری منطقه، سالانه بالغ بر 7 هزار تن گوشت قرمز شامل گوشت گوساله و گوشت بره با کیفیت تولید و به بازار مصرف عرضه می شود و درمجموع موجب اشتغالزایی مستقیم540  نفر در واحدهای صنعتی و بیش از 580  نفر در واحدهای روستایی دارای پروانه این شهرستان گردیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباداضافه کرد:با توجه به اینکه، میانگین آمار سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور حدود8 کیلوگرم می باشد، مصرف شهرستانی در حدود 1650 تن گوشت قرمز  در سال می باشدکه این امر بیانگرتولید بیش از 5350 تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف در شهرستان است که به سایر شهرستانهای داخل استانی و استانهای دیگر کشورارسال می‌شود.

وی در پایان افزود: مصرف گوشت قرمز مهم ترین منبع تأمین پروتئین است که برای سلامتی انسان اهمیت ویژه و اساسی دارد.پروتئین گوشت نسبت به پروتئین گیاهی ارجحیت دارد زیرا پروتئین موجود در گوشت دارای مقادیر زیادی از اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن می باشد و همچنین منبع مهمی برای تأمین آهن، روی، فسفر، سدیم، کلر،  منیزیم  و  ویتامین های گروه B به ویژه ویتامین B2  و B12 به شمار می رود. همچنین گوشت دارای مقداریچربی حیوانی است که منبع مهم انرژی بدن محسوب می گردد.آهن موجود در گوشت ( یا آهن هِم ) کیفیت بالایی داشته و به راحتی جذب بدن می شود. در حالی که آهن موجود در مواد غذایی گیاهی مثل غلات و سبزیجات (یا آهن غیر هِم) جذب کمتری دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید