Iranian Agriculture News Agency

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

آماده سازی بستر مناسب برای تکثیر شتر دوکوهانه

جا دارد شتر دو کوهان استان در کنار کوه سبلان به عنوان برند استان مطرح شود و در سند توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

آماده سازی بستر مناسب برای تکثیر شتر دوکوهانه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، مقصود ضیاء چهره با اعلام این خبر افزود: با همکاری ، مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر، پارس آباد و بیله سوار  برنامه روز مزرعه شتر با حضور دکتر اسدنژاد محقق موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین شهر،  محققین بخش دام مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی، کارشناسان و شترداران شهرستان های مشگین شهر، بیله سوار و پارس آباد در محل ایستگاه پرورش شتر دو کوهانه جهاد آباد مشگین شهر برگزار شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی افزود: روز مزرعه بستر مناسبی برای انتقال دانش فنی بین مراکز تولید علم و بهره برداران بخش فراهم می نماید و با توجه به مزیت های خاص استان در بخش کشاورزی و دامپروری انتظار می رود این برنامه ها بیشتر مورد توجه مسئولین و برنامه ریزان شهرستان های استان قرار گیرد و راهکارهای علمی و عملی برای رفع چالش های تولید به تولید کنندگان ارائه گردد. مقصود ضیاء چهره همچنین  به پوشش رسانه ای این برنامه همزمان با اجرا، از طریق شبکه برکت استان اشاره کردند.  

نادر اسدنژاد عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور نیز در این مراسم  با اشاره به اهمیت و مزایای پرورش شتر و ظرفیت ها و پتانسیل های استان اردبیل در این حوزه  عنوان کردند  سال ۲۰۲۴ سال جهانی شتر نام گذاری شده است و ارزش غذایی شیر و گوشت شتر  جایگاه این تولیدات دامی را در تغذیه آینده مردم  جهان متمایز می کند. افزودند  جا دارد شتر دو کوهان استان در کنار کوه سبلان به عنوان برند استان مطرح شود و در سند توسعه استان مورد توجه قرار گیرد. در خاتمه برنامه مطالبات شترداران استان جهت پایداری اشتغال در این حوزه مبنی بر تشکیل تعاونی شترداران، تسهیل روند تامین نهاده تسهیل و حذف بروکراسی های اخذ جواز تاسیس جایگاه و پروانه بهره برداری تجاری سازی پروش شتر و تسهیل صادرات و واردات، توجه کافی به هویت دار کردن شترها و موضوع بیمه آنها  قیمت گذاری واقعی در بحث های کارشناسی قوه قضائیه و .... مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید