Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین خبر داد:

تولید سالانه بیش از 12 هزار تن گوشت سفید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: تولید گوشت سفید این شهرستان از ۱۰ هزار تن در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۲۰۰۰ تن در سال 1400 رسیده است .

تولید سالانه بیش از 12 هزار تن گوشت سفید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل شهرام محسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین اظهارکرد: پارسال نیز با همت اداره امور دام مدیریت جهاد کشاورزی نمین و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان و تولیدکنندگان واحدهای مرغداری و تولیدی گوشت سفید و افزایش تعداد جوجه‌ریزی‌ها در منطقه به بیش از۶ میلیون قطعه در سال، تولید گوشت سفید این شهرستان از ۱۰ هزار تن در سال ۱۳۹۸ به بیش از ۱۲۰۰۰ تن در سال  1400 رسیده است .

او افزود: با توجه به سرانه مصرف گوشت سفید در کشور که بطور متوسط ۲۸ کیلوگرم در سال می‌باشد از این تولید ۲ هزار تن در شهرستان نمین مصرف شده و بیش از ۱۰ هزار تن به مرکز استان و شهرستان‌های دیگر استان ارسال و صادر شده است

وی گفت: شهرستان نمین بعد از شهرستان اردبیل و مشگین‌شهر رتبه سوم تولید گوشت سفید استان را دارا می‌باشد که با ۷۶ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت یک میلیون و ۶۲۰ هزار قطعه در یک دوره قطب تولید گوشت سفید در استان است.

وی در خصوص وضعیت جوجه ریزی ماهانه نیز در این شهرستانها افزود:  تعداد جوجه‌ریزی‌های ماه‌های اخیر را بطور متوسط ماهانه بیش از ۵۰۰ هزار قطعه می باشد که امید واریم با تمهیداتی که اندیشیده شده است این وضعیت در ماهای آتی روند صعودی به خود بگیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید