Iranian Agriculture News Agency

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نیر:

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 20هزار هکتار از دیمزارها

این طرح به مدت ۵ سال برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص در غلات که وابسته به نزولات آسمانی هستند اجرا می شود.

اجرای طرح جهش تولید در بیش از 20هزار هکتار از دیمزارها

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، رضا ناصری با اعلام این خبرافزود: طرح جهش تولید در 25800 هزار هکتار از دیمزارهای این شهرستان با موفقیت در حال اجرا است.توسعه مکانیزاسیون، رعایت تناوب زراعی، رعایت کشاورزی حفاظتی، تنوع کشت و تنوع محصولات را از اهداف مهم این طرح است. این طرح به مدت ۵ سال برای افزایش محصولات کشاورزی بخصوص در غلات که وابسته به نزولات آسمانی هستند اجرا می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر در ادامه سخنان خود افزود:  تفاهم نامه اجرای این طرح بین ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان جهاد کشاورزی استان منعقد و افزایش بهره وری و تولید در دیمزارهای شهرستان و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف این طرح است. در این طرح به سراغ کشاورزان رفته و با عقد قرارداد با آنها، ضمن ارائه خدمات فنی و کارشناسی با تامین نهاده های رایگان از آنها حمایت کرده تا بهره وری افزایش یابد.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: اعطای تسهیلات کم بهره به کشاورزان مشمول این طرح موجب توسعه ادوات کشت مکانیزه خواهد شد. همچنین تا کنون 1000 لیتر کود بذر مال روی تهیه و در مراکز بوجاری زیر نظر کارشناسان پهنه در حال اقدام می باشد.

وی در پایان افزود، پیش بینی می گردد، سطح زیر کشت گندم دیم 8930 هکتار و جو دیم 16870 هکتار باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید