Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

طرح جهش تولید در دیمزارهای استان در شش محصول استراتژیک و مهم در استان

این طرح با همکاری مشترک ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره ) و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان به اجرا در خواهد آمد

طرح  جهش تولید در دیمزارهای استان در شش محصول استراتژیک و مهم در استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد افزود: طرح  جهش تولید در دیمزارهای استان در شش محصول استراتژیک و مهم در استان اردبیل همزمان با 14 استان دیگر کشور با هدف اصلاح الگوی کشت و افزایش ضریب امنیت غذایی به اجرا درمی آید. 

وی ادامه داد: این طرح با همکاری مشترک ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره ) و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان به اجرا در خواهد آمد . فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مصداق «جهاد سازندگی» است و اهتمام و جدیت دست اندرکاران این ستاد در اجرای موفقیت آمیز این طرح درسالهای آتی قطعا ستودنی و قابل تقدیر است این طرح حاصل همکاری مشترک ستاداجرایی فرمان امام (ره) و جهاد کشاورزی  است که در آن حمایت‌های مالی برای پرداخت حق بیمه محصولات کشاورزی، تولید بذرهای جدید پرپتانسیل، ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه خرید ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، ارائه توصیه‌های فنی و کمک‌های اعتباری جهت تهیه کودهای پرمصرف و مبارزه با آفات و بیماری‌ها در نظر گرفته شده است.

نیکشاد تصریح کرد: طرح  جهش های تولید در دیمزارهای استان به صورت پایلوت وآزمایشی در سطح 670 هکتاردر تعدادی از استانهای کشور منجمله اردبیل به اجرا در آمد و با موفقیت آمیز بودن این طرح برنامه ریزی شده است در سال جاری و آینده  در تعداد 15 استان کشور منجمله اردبیل آنهم در سطح 3 میلیون و 600 هزار هکتار  بوده که 11 درصد از آن در سطحی به میزان 290 هزار هکتار در شش گروه زراعی ، اعم از گندم ، جو ، حبوبات ، کلزا و گلرنگ و گیاهان علوفه ای با مشارکت 290 کارشناس و مهندس به اجرا در خواهد آمد . هدف از اجرای این طرح ارتقاء عملکرد در واحد سطح ، اصلاح الگوی کشت در دیمزارها ، افزایش ضریب امنیت غذایی ، بهبود معیشت خانوارهای روستایی و بهبود شاخص عدالت اجتماعی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید