Iranian Agriculture News Agency

پیام مشترک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه به مناسبت 15 مهر روز ملی روستا و عشایر

نیکشاد و حجت الاسلام اکبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر پیام مشترکی صادر کردند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، متن پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

پیام مشترک رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه به مناسبت 15 مهر روز ملی روستا و عشایر

به گزارش روابط عمومی سازما ن جهاد کشاورزی استان اردبیل مهندس نیکشاد و حجت الاسلام اکبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر پیام مشترکی صادر کردند متن این پیام به این شرح است :

بسم  الله الرحمن الرحیم

کشت و زرع و تولید و تامین غذای مورد نیاز انسانها در مهد روستا توسط کشاورزان زحمتکش و در دل کوه ها و دشت ها توسط عشایر غیورانجام  می گیرد . از تاریخ خلق بشر کشت و زرع یک هنر مقدس آغاز گردیده و در دل طبیعت تا ابد تداوم خواهد داشت .

کشاورزی با بخش های گسترده خود برای تامین غذای انسانها در کنار دیگر حرفه های اجتماعی در زندگی بشر نقش اول و بسزایی دارد . قشر سوم جامعه یعنی زندگی عشایری در طول تاریخ با زندگی توام با دشتواریها و سختی های مخصوص خود در دل کوه ها و مرزهای کشور به عنوان تولید کننده مواد لبنی و پروتئینی سالم مطرح بوده است و این دو قشر هم از نظر تولید و هم از نظر نحوه معیشت با حداقل ترین توقعات خود چشم و چراغ کشور در استقلال و خود کفایی ایران اسلامی در حال حاضر سهم بسزایی دارند.

15 مهر به عنوان کانونی مهم برای تمرکز نظر مسئولان تصمیم ساز و همه آحاد جامعه نقطه عطفی برای گرامیداشت جایگاه روستائیان با عزت و قهرمانان تولید و عشایر غیور در کشور در تقویم تنظیم گردیده که امید واریم در طول سال در حد شایستگی آنان مورد تکریم قرار گیرند .

در استان اردبیل جمعیت های روستایی با شغل کشاورزی و جامعه عشایری در کنار حفاظت از مرزهای کشور به عنوان تولید کننده اصیل به عنوان مخاطبان شاخص و اصیل سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از در تمامی بخش های تولیدی و کشاورزی افتخارات شایانی را رقم می زنند که در کشور نام استان را به عنوان قطب کشاورزی مطرح می کنند .

اینجانبان از طرف خود و نیابتاً از طرف عموم کارشناسان و مسئولان ساعی سازمان روز ملی روستا و عشایر را که امسال مصادف با شهادت حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) می باشد گرامی می داریم و از درگاه حضرت حق برای آن عزیزان و زحمتکشان در سال تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها سلامتی و موفقیت و برای ارواح شهدای معظم روستائیان و عشایر که در عرش اعلای علین معوی گزیده اند ، درود و صلوات می فرستیم .

خلیل نیکشاد                                        اکبر اکبری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل         مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه

14/7/1400

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید