Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل:

برداشت گندم از سطح 36 هزار و 600 هکتار از مزارع کشاورزی

از این سطح 18 هزار و 100 هکتار شامل گندم آبی و 18 هزار و 500 هکتار سطح کاشت گندم دیم است.

برداشت گندم از سطح 36 هزار و 600 هکتار از مزارع کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، علی حسین احدی عالی از عملیات برداشت گندم از سطح 36 هزار و 600 هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه محصول گندم شهرستان اردبیل به دو صورت آبی و دیم مورد کشت قرار می گیرد افزود: از این سطح 18 هزار و 100 هکتار شامل گندم آبی و 18 هزار و 500 هکتار سطح کاشت گندم دیم است.

وی افزود:  با توجه به وقوع بحران کم آبی و خشکسالی ، امسال کاهش تولید گندم را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم و پیش بینی می شود بیش از 70 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

وی ارقام تحت کشت گندم در مزارع این شهرستان را شامل ارقام پیشگام، میهن و سای سونز و کاسگوژن از ارقام آبی و آذر 2 ، سرداری و رصد از ارقام دیم برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل درادامه افزود: روند برداشت این محصول همچنان ادامه دارد و انتظار می رود تا اواسط مرداد ماه کار برداشت گندم در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

احدی عالی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 5 مرکز فعال خرید گندم (مراکز خرید آقبلاغ رستم خان، تعاونی هیر، کارخانه آرد سامیان , تعاونی نیار و آرد سعید) در سطح شهرستان آماده خریدگندم تحویلی کشاورزان بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی 50000 ریال برای هر کیلوگرم محصول گندم می باشند و کشاورزان محترم می توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود اقدام نموده و حتما قبل از تحویل گندم از ثبت اطلاعات گندم تولیدی خود در سامانه پهنه بندی اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان به کشاورزان توصیه نمود در راستای اصلاح الگوی کشت و مقابله با بحران کم آبی  از کشت محصولات و ارقام پرتوقع از نظر مصرف آب نظیر رقم کاسگوژن در گندم خودداری نموده و جهت کشت از ارقام با عملکرد بالا و کم آب بر همانند ارقام پیشگام ، میهن و سای سونز استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید