Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل خبر داد:

آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل از آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از سطح400 هکتار از اراضی زراعی در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات برداشت دانه روغنی کلزا

  به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل  ،علی حسین احدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل با اعلام این خبر گفت: عملیات برداشت دانه روغنی کلزا از سطح400 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود بالغ بر 800 تن دانه روغنی کلزا از این میزان اراضی کشاورزی تولید و تحویل کارخانه های روغن کشی گردد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل عمده ارقام کشت شده این شهرستان را ارقام روهان ، ماراتون وگارو عنوان کرد.

وی درادامه افزود :  در حال حاضر روند برداشت این محصول ادامه دارد و پیش بینی می شود تا اواخر ماه جاری عملیات برداشت کلزا در مزارع این شهرستان به اتمام برسد.

احدی عالی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز خرید دانه روغنی کلزا واقع در روستای آقبلاغ رستم خان تجهیز و آماده خرید محصول کلزا بر اساس قیمت خرید تضمینی ابلاغی به مبلغ 110 هزار ریال برای هر کیلوگرم دانه کلزا می باشد و کشاورزان محترم می توانند با هماهنگی مسئولان خرید نسبت به تحویل محصول تولیدی خود به مرکز خرید یادشده اقدام نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل در پایان سخنان خود افزود: در تلاش هستیم در سال زراعی آینده با انجام برنامه ریزیها واقدامات موثر و به کار گیری کلیه امکانات ، برنامه پیش بینی شده توسعه کشت کلزا و افزایش تولید دانه روغنی کلزا در منطقه تحقق یابد تا بتوانیم گام موثری در جهت خودکفایی اقتصادی و تامین روغن مورد نیاز کشور برداریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید