Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرعین:

متوسط تولید سالانه بیش از 14 هزار تن شیر

در شهرستان سرعین در بخش امور دام و طیور بیش از 18 هزار تن انواع محصولات مختلف دامی به ارزش 284 میلیارد تومان تولید می‌شود.

متوسط تولید سالانه بیش از 14 هزار تن شیر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر که شهرستان سرعین در بخش امور دام و طیور مشتمل بر 16 واحد دامداری صنعتی اعم از 2 واحد شیری و 14 واحد پرواری و مجموعاً بیش از 135 هزار واحد دامی، 18 واحد مرغداری اعم از 5 واحد مرغ مادر گوشتی و 13 واحد مرغداری گوشتی ، 2 مزرعه پرورش ماهی و 4200  کندوی زنبور عسل سالانه بیش از 18 هزار تن انواع محصولات مختلف دامی به ارزش 284 میلیارد تومان تولید می گردد.

وی اضافه کردند: بطور متوسط سالانه 14 هزار تن شیر تولید و بخشی از آن توسط دو کارخانه لبنیات موجود شهرستان با ظرفیت بیش از 2000 تن و اشتغال 27 نفر با همکاری 13 واحد جمع آوری شیر سیارخریداری و فرآوری می گردد. از آنجائیکه عمده فعالیت ساکنین روستاهای این شهرستان دامداری بوده و بیش 1950 خانوار روستایی از راه دامداری امرار و معاش می کنند، که این موضوع موید جایگاه دامداری شهرستان را آشکار می سازد.

وی با اشاره  به نقش و اهمیت شیر در سلامتی جامعه افزود: ترکیب اصلی شیر را موادی مانند آب، پروتئین ها، لاکتوز (قند) و مواد معدنی تشکیل می دهند. از فرآورده های شیر می توان به شیر کامل ، شیر بدون چربی، شیر استاندارد و انواع خامه اشاره کرد، البته علاوه بر آن، فرآورده های تخمیری شیر نیز با استفاده از کشت باکتری های مخصوص تهیه و به نام فرآورده های تخمیری شیر به بازار عرضه می گردد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید