Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تولیدات کشاورزی کنونی غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باعث خیر و برکت موجب ترقی و پیشرفت در تمامی زمینه های اقتصادی سیاسی و نظامی بود.

به خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد که در جشن انقلاب به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی در محل سالن اجتماعات این سازمان برگزار شده بود با اعلام این خبر افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باعث خیر و برکت موجب ترقی و پیشرفت در تمامی زمینه های اقتصادی سیاسی و نظامی بود . قبل از انقلاب اسلامی میزان کل تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی و دامی و شیلات فقط 20 میلیون تن بود در حالی که در حال حاضر بیش از 126 میلیون تن انواع محصولات زراعی وباغی در کشور تولید می شود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود : کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است یعنی دیگر بخش های خدماتی و گردشگری و صنعت پشت سرکشاورزی حرکت می کنند و امنیت غذایی و اشتغال و کارآفرینی و استفاده از نیروهای جوان و تحصیل کرده وابسته به بخش کشاورزی است  به عبارت دیگر کشاورزی مادر اقتصاد است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه  سخنان خود افزود: علی رغم تحریم های ظالمانه های که درحق ملت شریف ایران اسلامی توسط آمریکای خونخوار و کشورها ی حامی  آن تحمیل گردید با این وجود بخش کشاورزی در سالجاری 8 درصد رشد اقتصادی داشته است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: مشکلات زیادی بخش کشاورزی کشور را که محور توسعه و اشتغال پایدار است تحدید می کند  یکی از این معضلات فرسایش شدید خاکهای زراعی است که برای تشکیل یک سانتی مترمربع از آن حداقل به 700 سال زمان نیاز است با استناد به سخنان محققین و کارشناسان ذیصلاح هرساله بیش از 16 تن در هکتار از خاکهای زراعی تخریب شده واز بین می روند خاکی که خاستگاه امنیت غذایی و قطع وابستگی و نشاط و زندگی و قدرت است و قوت لایموت آحاد مردم کشور را تشکیل می دهد . به همین دلیل می بایست کشاورزی را به سوی کشاورزی هوشمند و کشاورزی در فضال گلخانه ای سوق دهیم .به شکر خدا بیش از 500 درصد در افزایش فضای گلخانه ای دراستان موفق بوده ایم و امید واریم این روند همچنان ادامه دار باشد .

   در ادامه رسول نوع پرور از جانبازان و رزمندگان با افتخار هشت سال دفاع مقدس نیز در ادامه سخنان خود افزود : با پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی آمریکای خونخوار یکی از بزرگترین حامیان خود را در خاورمیانه از دست داد به همین دلیل بود که از انقلاب اسلامی به انفجار نور یاد می کنند . نوری که تمامی زشتی ها و پلیدی ها و استعمار را در کشور خشکاند و استقلال و امنیت و سربلندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورد .

جانباز هشت سال دفاع مقدس درادامه سخنان خود افزود: پس از پیروز انقلاب شکوهمند ایران اسلامی با آمریکا حسن البکر در عراق سرنگون شد و به جای آن صدام زمام امور را در دست گرفت و با حمایت ابرقدرتهای جنایتکار و در راس آن آمریکا جنگ هشت سال دفاع مقدس را به کشور ما تحمیل کرد .

 نوع پرور افزود: پس از پایان جنگ جهانی دوم دنیا به دو دسته شرق و غرب تقسیم شده بود به همین دلیل بود که کشورهای  منطقه یا می باست تابع شرق باشند یا غرب به هین دلیل هم گزینه دومی در کار نبود . خباثت و کینه دوزی دشمنان انقلاب بقدری بالا بود که بیش از 17 هزار نفر از مدیران ارشد و توانمند کشورمان و نیروهای مخلص و وفادار به انقلاب اسلامی را ناجوانمردانه ترور کردند غافل از اینکه این همه ترور و جنایتها نه تنها خللی در روند شکوفایی انقلاب نخواهد داشت بلکه بیش از پیش آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت خواهد کرد .

در ادامه حجت اسلام  والمسلمین اکبر اکبری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان و دبیر کمیته کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه مبارکه فجر استان  نیز  افزود: تحجر و تجمل گرایی دو آفت مهم جامعه کنونی کشورمان است که می بایست ازهر ابزار و روشی برای از بین بردن آن استفاده نمائیم . آنچه که باعث رشد و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی شده است روحیه شهادت طلبی و وفاداری به آرمانها انقلاب و در راس آن رهبری داهیانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) است .

وی ادامه داد : انقلاب اسلامی ایران که برآمده از اعتقاد مردم و با همت جملگی آن‌ها به پیروزی رسیده بود، از همان آغاز، در راستای انتقال اندیشه‌های اسلام ناب و آموزه‌های راستین بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و نیز پاسخ‌گویی به نیاز مشتاقان و علاقه‌مندان انقلاب، ایده‌ی صدور انقلاب مطرح گردید که امام خمینی ضمن حمایت از آن، ابعاد آن را ترسیم نمودند.

لازم به توضیح است که در پایان مراسم از تعدادی از بسیجیان فعال در سازمان جهاد کشاورزی تجلیل بعمل آمد .

14147

14148

14149

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید