Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین خبر داد:

اجرای طرح پلاک کوبی بیش از 35 هزارراس دام سبک و سنگین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین از پلاک‌کوبی تعداد21هزار راس دام سبک و 14هزار و 800 راس دام سنگین در شهرستان نمین خبر داد.

اجرای طرح پلاک کوبی  بیش از 35 هزارراس دام سبک و سنگین

  به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین با اعلام این خبر، گفت: با توجه به الزامی شدن شناسایی دام های بومی کشور با طرح ملی پلاک کوبی و در کنار آن بیمه اجباری دام ، ارائه هرگونه خدمات  به دامداران (اعم از نهاده های دامی و سایرخدمات) و خدمات بهداشتی  اداره دامپزشکی در حوزه بیماری های مشترک، مانند تست سل و خونگیری جهت شناسایی دام های آلوده به تب مالت، منوط به بیمه نمودن و پلاک کوبی دام ها توسط دامداران است.

 مدیر جهاد کشاورزی نمین افزود: بدین منظور در شهرستان نمین تعداد21000 راس دام سبک و 14800 راس دام سنگین پلاک کوبی شدند و پیش بینی می شود عملیات پلاک کوبی بقیه دامهای سبک و سنگین شهرستان تا شهریور ماه 1400به اتمام برسد.

  وی افزود: پیشگیری از بروز خسارات اقتصادی به دامداران  وجبران آن به واسطه بیماری های مشترک و واگیر دارو همچنین حوادث قهری  همواره جزو دغدغه های مسئولین و دامداران بوده است که با عملیاتی شدن این طرح تا حد زیادی قابل جبران است.

 محسنی اضافه کرد: از این پس انجام هرگونه خدمات در اداره امور دام و اداره دامپزشکی شهرستان منوط به پلاک کوبی و ارائه گواهی بیمه از سوی دامدار است و در صورت عدم ارائه گواهی، دامدار از دریافت خدمات دامپروری و دامپزشکی تا زمان انجام بیمه محروم خواهد بود.

وی با بیان اینکه مزایای این طرح شامل دامدار میشود، تصریح کرد: دامداران هر چه سریعتر نسبت به بیمه کردن دام های خود اقدام کنند به این دلیل که لازمه هرگونه پرداخت غرامت به دامداران خسارت دیده از بیماری های مشترک بین انسان و دام (سل وبروسلوز) و خسارات حوادث قهری، بیمه اجباری دام است که در کنار این مهم، سایر بیماری های دامی تحت پوشش درج شده در بیمه نامه نیز مشمول پرداخت توسط صندوق بیمه کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید