Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

در یک هفته آتی شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بطور متوسط در استان اردبیل ماهانه 4600 تن گوشت مرغ تولید می شود که از این میزان 1900 تن نیاز داخلی استان است.

در یک هفته آتی شاهد کاهش چشمگیر قیمت مرغ خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل خلیل نیکشاد با اعلام این خبر افزود: بطور متوسط در استان اردبیل ماهانه 4600 تن گوشت مرغ تولید می شود که از این میزان 1900 تن نیاز داخلی استان می باشد . نکته ای که شایان ذکر است این است که در فاصله زمانی 9 مهرماه لغایت 19 مهرماه سالجاری یعنی در فاصله زمانی ده روز میزان جوجه ریزی در سطح تراز ملی از 120 میلیون قطعه به 90 میلیون قطعه کاهش یافت این میزان کمبود جوجه ریزی نه تنها در سطح استان بله در سطح کشور برای مصرف کنندگان ملموس است که با شیب افزایش قیمت همراه بوده است .

این مقام مسئول اضافه کرد: عدم تامین نیاز صددرصدی واحد های صنعتی تولید گوشت مرغ یکی دیگر از اساسی ترین دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ در طی روزهای گذشته است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: تمهیدات موثری که از سوی ستاد تنظیم بازار در خصوص کنترل قیمت گوشت مرغ صورت گرفته است این است که تا اطلاع ثانوی از خروج مرغ زنده و همچنین لاشه مرغ  به خارج از استان گرفته شود که در این خصوص دادستان محترم استان نیز به برخورد قاطع با متخلفان تاکید نموده اند.

این مقام مسئول درادامه سخنان خود افزود: از امروز در فروشگاههای مجاز توزیع گوشت منجمد مرغ در تمامی شهرستانهای استان آغاز شده است  که این میزان توزیع قطعاً از افزایش بی رویه گوشت مرغ جلوگیری خواهد کرد

نیکشاد افزود: جوجه ریزی در جریان آبانماه دو میلیون و هفتصد هزار قطعه صورت گرفته است که در طی یک ماه گذشته قطعا ً قیمت گوشت مرغ به  قیمت اصلی و معقول خود بازخواهد گشت  و در طی یک هفته آینده با سیر نزولی قیمت مرغ مواجه خواهیم شد .

این مقام مسئول در پایان  سخنان خود افزود: استانهای تهران و زنجان و آذربایجان شرقی مصرف کنندگان دائمی تولیدات گوشت سفید استان اردبیل هستند و قطعا ً مسئولین استانی هرگز با نگاه جزیزه ای مدیریت توزیع را قبول ندارند و اجازه نمی دهند استان به دور خود دیوار بکشد و صرفا ً به نیازهای استانی بیندیشد . استان اردبیل متاثر از افزایش قیمت مرغ در سطح ملی شاهد افزایش قیمت در داخل استان است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید