Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

کسب رتبه اول کشوری در بخش زراعت در پرداخت غرمت ناشی از سرمازدگی و خشکسالی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ضروری است تا کشاورزان با اقدام بموقع برای بیمه کردن محصولات خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام نموده و در صورت خسارت وارده ناشی از قهر طبیعت از حمایت های آن بهره مند شوند.

کسب رتبه اول کشوری در بخش زراعت  در پرداخت  غرمت ناشی از سرمازدگی  و خشکسالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل محسن مصطفایی با اشاره به اینکه کشاورزی در اقتصاد استان اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار بوده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان اردبیل، حوادث طبیعی به خصوص در فصول سرد سال افزایش می‌یابد و ضروری است تا کشاورزان با اقدام بموقع برای بیمه کردن محصولات خود از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی اقدام نموده و در صورت خسارت وارده ناشی از قهر طبیعت از حمایت های آن بهره مند شوند.

وی کل خسارت  وارده به محصولات کشاورزی  را در سال گذشته  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، محصولات زراعی نظیر گندم جو و حبوبات در مناطق شمالی استان از خشکسالی  و مناطق  سردسیر استان یعنی مناطق مرکزی و جنوبی  که  دارای باغات میوه هستند در بیشترین معرض خطر سرمازدگی و خسارت قرار دارند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان تمام تلاش خود را بعمل می آورد، تصریح کرد: استان اردبیل رتبه اول کشوری را در پرداخت خسارات ناشی ازخشکسالی به خود اختصاص داده به طوری که در سال گذشته بیش از ۱۴۶ میلیارد تومان خسارت از طریق صندوق بیمه به کشاورزان بخش زراعت پرداخت کرده که 25 درصد کل غرامت پرداخت شده کشور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در طی سال زراعی گشته  مردم 22 میلیارد تومان حق بیمه داده اند و در کل 153 میلیارد غرامت دریافت کرده اند یعنی صندوق بیمه 130 میلیارد تومان پول به بخش کشاورزی استان بیشتر داده است .

مصطفایی آخرین فرصت ثبت نام در طرح  صندوق بیمه محصمولات کشاورزی  را آخر آذر ماه عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه بیمه دام و طیور اجباری بوده و در تمام طول سال صورت می پذیرد و بیمه زراعت با پرداخت تنها ۳۰ درصد مبلغ قابل انجام است و دولت  کشاورزی و صندوق بیمه ۷۰ درصد بیمه خسارات محصولات کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید