Iranian Agriculture News Agency

به مناسب گرامیداشت روز جهانی زن روستایی برگزار شد؛

تجلیل از زنان روستایی کارآفرین بخش کشاورزی استان اردبیل

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت سازماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل های اقتصادی منجر به توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی آنها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب و کارهای خرد روستایی را هموار می سازد.

تجلیل از زنان روستایی کارآفرین بخش کشاورزی استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل علیرضا خواجوی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی با اعلام این مطلب افزود:  همایش ملی روز جهانی زن روستایی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزیر جهاد کشاورزی، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری و جمعی از مسئولین کشوری و استانی وزرات جهاد کشاورزی همزمان در سراسر کشور به صورت، ویدئو کنفرانس  برگزار شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این رویداد بزرگ ملی با حضور ریاست سازمان، معاون مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مدیر هماهنگی ترویج، مدیران جهاد کشاورزی، کارشناسان امور زنان روستایی استان و شهرستان ها شرکت نموده و طی این مراسم به نمایندگی از زنان روستایی و عشایری استان از 5 نفر از زنان کارآفرین و فعال حوزه کشاورزی با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آمد. همچنین در نمایشگاه جنبی این همایش که در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور برگزار شد  و محصول گواهی شده سیب زمینی به عنوان محصول الگویی سایت های استانداردسازی زنان روستایی در معرض بازدید و عرضه قرار گرفت.

در این برنامه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی ضمن تبریک روز بین المللی زنان روستایی با تبیین نقش زنان در توسعه بخش کشاورزی به اقدامات و فعالیت های آموزشی و ترویجی در حوزه توانمندسازی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: نهادسازی و سازماندهی بانوان فعال بخش کشاورزی در قالب تشکل های اقتصادی از قبیل صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی منجر به توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی آنها شده و مسیر اشتغال پایدار و رونق کسب و کارهای خرد روستایی را هموار می سازد.

علیرضا خواجوی مسئولیت پذیری، تعهد بالای زنان به حفظ بنیان خانواده و استقبال آنها از طرح های آموزش و حمایتی وزرات جهاد کشاورزی را ظرفیت بالایی برای نقش آفرینی این جامعه ارزشمند در توسعه بخش کشاوری، بهبود معیشت خانوارهای روستایی و جلوگیری از مهاجرت و تقویت فعالیت های تولیدی در روستا بر شمرد.

در حال حاضر 60 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و 22 صندوق عشایری با عضویت 2350 زن روستایی و عشایری استان در زیربخش های مختلف کشاورزی اعم از دامپروری، زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی مشغول فعالیت هستند و امید است با برنامه ریزی هایی که به منظور پایداری اشتغالات خانگی و کسب و کارهای روستایی انجام می شود شاهد تاثیر گذاری بیشتر این صندوق ها در آبادانی روستاها باشیم.

yftyyt

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید