Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

نزدیک به 290 هزارهکتار ازاراضی کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت گندم خواهد رفت

امسال برنامه کشت برای گندم آبی 54هزار هکتار و گندم دیم 235 هزار هکتار است .

نزدیک به 290 هزارهکتار ازاراضی کشاورزی استان اردبیل به زیر کشت گندم خواهد رفت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، خلیل نیکشاد  که امروز از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مستقیم در نشست سراسری روسای سازمانهای جهاد کشاورزی سراسر کشور با موضوع کشت پائیزه به ریاست مقام عالی وزارت تشکیل یافته بود حضور داشت با اعلام این خبر افزود: امسال برنامه کشت برای گندم آبی 54هزار هکتار و گندم دیم 235 هزار هکتار است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت: هیچ گونه مشکلی در تامین بذور اصلاح شده و مرغوب با عمکرد هکتاری بالا وجود ندارد و کلیه بهره برداران می توانند با تامین بذور مورد نیاز عملیات کشت پائیزه را با موفقیت مدیریت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: تاکنون 2000 هکتار از اراضی آبی و 5000 هکتار از اراضی دیم به زیر کشت رفته است و عملیات کشت کماکان ادامه دارد .

این مقام مسئول در خصوص وضعیت دانه های روغنی نیز افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی می بایست پائیز امسال 15 هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصولات دانه های روغنی بالاخص کلزابرود که در حال حاضر 2500 هکتار از این میزان به زیر کشت رفته است و مابقی تا پایان آبان ماه کشت خواهد شد .

نیکشاد افزود: در خصوص زراعت جو هدف گذاری شده است تا 100 هزار هکتار از مزارع استان به این زراعت اختصاص یابد که خوشبختانه بذور مرغوب و پر محصول تهیه شده ودر حال توزیع در بین زارعین و بهره برداران است  و با توجه به قیمت مناسب خریدی نیز که برای این محصول در نظر گرفته شده است زارعین میل و رغبت خوبی برای کشت این محصول دارند .

وی ادامه داد: در کشت پائیزه امسال نیز 3000 هکتار برای کشت چغندر قند اختصاص یافته است که بذور مورد نیاز آن تامین شده است و با شروع آبانماه این میزان از اراضی نیز به زیر کشت این محصول خواهد رفت .

وی در خصوص وضعیت کشت حبوبات نیز افزود: کشت حبوبات در استان در سطح 40 هزار هکتار هدفگذاری شده است که عمده کشت آ ن به صورت پائیزه در نظر گرفته شده است که به صورت کشت انتظاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید