Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر

تولید بیش از دو هزار تن انواع محصولات سردرختی

سطح باغات این شهرستان 563 هکتار را شامل می شود که انواع محصولات سردرختی سیب و گلابی و به گیلاس و آلبالو و هلو و شلیل و بسیاری دیگر ازمحصولات سردرختی را شامل می شود.

تولید بیش از دو هزار تن انواع محصولات سردرختی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، رضا ناصری گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره تولیدات گیاهی، تامین میوه های سردرختی و بی نیازی این محصولات به واردات آن از کشورهای خارج است. قطعا ً تولید ارزان و با صرفه اقتصادی و استفاده از نهال‌های سازگار با شرایط آب وهوایی استان یکی از اساسی ترین اهدافی است که این مدیریت دنبال می کند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: سطح باغات این شهرستان 563 هکتار را شامل می شود که انواع محصولات سردرختی سیب و گلابی و به گیلاس و آلبالو و هلو و شلیل و بسیاری دیگر ازمحصولات سردرختی را شامل می شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ازاین میزان سطح زیرکشت، افزون بر 2990 تن انواع محصولات سردرختی مرغوب تولید و روانه بازار مصرف شد . این درحالی است که در طی سالهای گذشته علی رغم وجود شرایط نامساعد طبیعی از قبیل سرما و تگرگ همه ساله بخش قابل ملاحظه ای از محصولات سردرختی آسیب می بینند .

وی در ادامه سخنان خود افزود: استفاده از محیط های سربسته برای تولید و استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه گلخانه ها در طی سال های گذشته، جهش قابل ملاحظه‌ای داشته و برنامه ریزی شده تا در سطح 5/0هکتار طبق برش سال 99 گلخانه راه اندازی و به بهره برداری برسد که قطعاً، تحول مهمی در تولید محصولات گلخانه ای و به‌کار گیری نیروهای جوان و تحصیل کرده و بیکار در منطقه و استان خواهد داشت. در حدود 2/0هکتار گلخانه کوچک مقیاس در حال فعالیت از این مساحت گلخانه ای به بخش خصوصی واگذار شده است که با توجه به ظرفیت‌هایی که بخش خصوصی در بهره وردی مطلوب و استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی دارد، شاهد رشد و شکوفایی این بخش بیش از پیش، خواهیم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید