Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی

پیش بینی برداشت هزار تن انار

عملیات برداشت محصول درختی انار از 22 شهریور ماه آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت .

پیش بینی برداشت هزار تن انار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، امیر بدر زاده گفت: عملیات برداشت محصول درختی انار از 22 شهریور ماه آغاز شده و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در سال جاری 82 هکتار از اراضی حاصلخیز و مستعد این شهرستان به کشت انار اختصاص یافته است که پیش بینی می شود در سال جاری در بخش آنگوت بیش از هزار تن انار برداشت شود که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 25 درصدی تولید این محصول ارزشمند در منطقه خواهیم بود .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گرمی درا دامه سخنان خود افزود: کشت این محصول نقش بسزایی دربکار گیری کارگران برداشت فصلی دارد و نقش مهمی در راستای ایجاد اشتغال بازی می کند به گونه ای که هرساله 6000 کارگرفصلی در برداشت این محصول ارزشمند مشارکت می‌کنند.

این مقام مسئول درا دامه سخنان خود افزود: از دیر باز در حاشیه رودخانه دره رود کشت انار مرسوم بوده ولی به دلیل نامناسب بودن سیستم آبیاری و اکثراَ سنتی کشاورزان قادر به برداشت موفقیت آمیز این محصول نیستند به همین دلیل دولت تسهیلات منحصر به فردی را در اختیار این باغداران قرار داده است تا باغات انبار خود را به سیستم های نوین آبیاری قطره ای مجهز کنند. در همین راستا دولت 85 درصد از هزینه های آبیاری قطره ای را به صورت بلاعوض خود متقبل می شود و باغدار تنها با پرداخت 15 درصد هزینه آنهم با استفاده از تسهیلات بلند مدت بانکی می تواند باغ خود را به سیستم های نوین آبیاری قطره ای مجهز کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید