Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

آغاز عملیات برداشت خوشه‌های طلایی برنج به روش مکانیزه از سطح اراضی کشاورزی شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان

امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد

آغاز عملیات برداشت خوشه‌های طلایی برنج به روش مکانیزه از سطح اراضی کشاورزی شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی گفت: امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا وضعیت کشت برنج در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد، امسال بیش از یک هزار و 14 هکتار از اراضی شامات شهرستان پارس آباد به کشت برنج اختصاص یافته است.

نظیفی با بیان اینکه کاشت برنج در شهرستان پارس ‌آباد در دو نوبت اول (در سطح 879 هکتار) و نوبت دوم ( در سطح 135 هکتار) و در اراضی کناره های رودخانه ارس موسوم به 'شامات' انجام می ‌شود، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 4 هزار و پانصد تن شلتوک و 2 هزار و 300  تن برنج سفید برداشت شود.

نظیفی گفت: عملکرد برنج 5/4 تن در هکتار به صورت شلتوک و 3/2 تن برنج بصورت خالص در هر هکتار برداشت   می شود که 80 درصد سطح برداشت ( بیش از 800 هکتار) با کمباین مخصوص برداشت برنج ( مکانیزه) و بقیه به صورت دستی برداشت می‌شود.

وی اظهار کرد: بیش ‌از 80 نفر در کاشت، داشت و برداشت برنج در این شهرستان مشغول هستند که80 نفر بصورت مستقیم در روز و 10 نفر به‌صورت غیر مستقیم در روز در هر هکتار فعالیت می کنند.

گفتنی است، برنج تولید شده در پارس آباد مغان از نوع رقم هاشمی و طارمی است که با استفاده از سرریز سد ارس، رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های تولید برنج با کیفیت و معطر در کشور است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید