Iranian Agriculture News Agency

فرماندار خلخال:

تعداد 70 گلخانه مقیاس کوچک در خلخال پروانه احداث گرفتند

در این طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده شهر و روستا احداث می‌شود.

تعداد  70 گلخانه مقیاس کوچک در خلخال پروانه احداث گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، فریدون بابایی  گفت: این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح گلخانه‌های مقیاس کوچک در استان اردبیل انتخاب شده و علاوه بر توسعه گلخانه‌های بزرگ این منطقه به ۵.۵ هکتار درسال جاری برای راه‌اندازی ۷۰ گلخانه مقیاس کوچک نیز پروانه احداث صادر و تعدادی از آنها مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی  اظهار کرد: در این طرح گلخانه‌های کوچک مقیاس در مساحت‌های کمتر از ۳۰۰ مترمربع در داخل محدوده شهر و روستا  احداث می‌شود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های مربوط به تولید گیاهان دارویی در این شهرستان نیز موفقیت آمیز بوده و هم‌اکنون با افزایش سطح زیر کشت زعفران نام خلخال در لیست شهرستانهای تولید کننده این محصول گران بها قرار گرفته است.

او با تقدیر از تلاش دست اندرکاران مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای  از جمله، اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، اصلاح نژاد دام ، اجرای پروژه‌های نیمه تمام سدهای معیشتی، ترویج وگسترش طرح‌های گلخانه ای افزود:  تحول مهمی در بخش کشاورزی و دامداری این منطقه ایجاد شده و ادامه این روند برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این بخش امید بخش است.

بابایی با اشاره به محدویت فصل‌کاری در خلخال و محدودیت زمانی جذف اعتبارات عمرانی خواستار سرعت عمل مدیران اجرایی در جذب اعتبارات و اجرای پروژه های عمرانی قبل از شروع فصل سرمای در این منطقه شد.

وی با تاکید بر نگاه حمایت‌گرانه وتسهیل‌گرانه مدیران اجرایی خلخال از سرمایه گذاران طرح‌های اقتصادی منجر به اشتغال اظهار کرد: افزایش قابل توجه ساخت و سازها و جلب نظر سرمایه‌گذاران مناطق مختلف کشور برای سرمایه گذاری آینده روشنی را برای مردم این شهرستان ترسیم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید