Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای پارس‌آباد مغان

پیش‌بینی می‌شود که چهار هزار و ۸۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص از اراضی پارس آباد برداشت شود.

آغاز برداشت برنج از شالیزارهای پارس‌آباد مغان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، احمد شهریار گفت: برداشت محصول برنج از شالیزارهای شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان در شمال استان اردبیل آغاز شد.

وی افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی منطقه مغان در سواحل رود ارس در شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز به کشت محصول برنج اختصاص یافته و پیش‌بینی می‌شود که چهار هزار و ۸۰۰ تن شلتوک و ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج خالص از این اراضی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز چهارشنبه در مصاحبه با ایرنا، برنج تولید شده در پارس‌آباد مغان را از نوع هاشمی و طارم اعلام کرد و گفت: برنج منطقه مغان جزو پاک‌ترین، سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین برنج‌های کشور به شمار رفته و مشتریان زیادی دارد.

احمد شهریار افزود: امسال شرایط مناسب آب و هوایی باعث شده تا بیش از یکهزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی واقع در ساحل رود ارس در شهرستان پارس‌آباد به کشت برنج اختصاص یابد.

وی اظهار کرد: برنج در پارس‌آباد در ۲ نوبت اول و دوم و بیشتر در اراضی ساحلی رودخانه مرزی ارس موسوم به شامات کشت شده و آب مورد نیاز شالیزارهای برنج شهرستان نیز به شکل مستقیم از رود ارس و یا از پایاب مزارع در حال آبیاری منطقه تامین می‌شود.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل عملیات استحصال برنج سفید از شلتوک برداشت شده توسط پنج کارخانه شالی‌کوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد :  بخش زیادی از برنج برداشت شده در شهرستان پارس‌آباد به مصرف خود مردم این منطقه می‌رسد و بخش دیگری از این محصول نیز در استان‌های همجوار به فروش می‌رسد.

شهرستان مرزی پارس‌آباد با کشت و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

شهرستان ۱۷۷ هزار نفری پارس آباد مغان در ۲۲۰ کیلومتری شمال اردبیل و در جوار مرزهای جمهوری آذربایجان مواقع شده است.

در این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامی استان اردبیل و کشور، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید