Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

بیمه بیش از 226 هزارهکتار انواع محصولات زراعی استان اردبیل در سالجاری

استان اردبیل از لحاظ محصولات کشاورزی رتبه پنجم کشوری را داراست که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سالهای آتی یکی از سه استان برتر کشوری در بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی باشیم .

بیمه بیش از 226 هزارهکتار انواع محصولات زراعی استان اردبیل در سالجاری

به گزارش ایانا از استان اردبیل محسن مصطفایی بااعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری تا کنون عملکرد مناسبی بر اساس برنامه تکلیفی سال زراعی جاری محقق گردیده است به گونه ای عملکرد بیمه انواع محصولات کشاورزی  به بیش از 226000 هکتار رسیده است  و86 درصد از برنامه های تکلیفی محقق شده است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود گفت : استان اردبیل از لحاظ محصولات کشاورزی رتبه پنجم کشوری را داراست که امید واریم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سالهای آتی یکی از 3 استان برتر کشوری در بیمه انواع محصولات کشاورزی و دامی باشیم .

این مقام مسئول با اشاره به سطح بیمه باغات افزود:  از لحاظ بیمه محصولات سردرختی مقام دوازده کشوری را داریم و درسالجاری بیش از 8000 هکتار از سطح باغات استان بیمه شده است. علاوه بر محصولات سردرختی در  سطح 2010 هکتار نیز اقدام به بیمه تنه درختان شده است که از این لحاظ رتبه 7 کشوری را داریم .

مصطفایی افزود: بیش از 13 میلیون قطعه مرغ نیز تحت پوشش بیمه هستند که از این لحاظ 100 درصد برنامه های تکلیفی محقق شده است .

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: در زمینه بیمه دامهای سبک  وسنگین نیز تا کنون بیش از 313 هزار راس بیمه شده اند که از این لحاظ رتبه 5 کشور را داراهستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید