Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

هماهنگی برای راه اندازی اولین سامانه کارت هوشمند کشاورزی

با ظهور فناوری اطلاعات و توسعه روزافزون این فناوری در ابعاد خرد و کلان بسیاری از محدودیت ها در زندگی روزمره بخش کشاورزی که وظیفه خطیر حاکمیت امنیت غذایی و استقلال در کشور را دارد رفع شده است.

هماهنگی برای راه اندازی اولین سامانه کارت هوشمند کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل خلیل نیکشاد که در جلسه معرفی و تشریح جزئیات سامانه کارت هوشمند کشاورزی سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با ظهور فناوری اطلاعات و توسعه روزافزون این فناوری در ابعاد خرد و کلان بسیاری  از محدودیت ها در زندگی روزمره بخش کشاورزی که وظیفه خطیر  حاکمیت امنیت غذایی و استقلال در کشور را دارد رفع شده است.

این مقام مسئول افزود: یکی از فناوری های نوین وکارآمد در این زمینه کارت های هوشمند کشاورزی می باشد که امروزه در بسیاری زا نقاط جهان استفاده از این کارتها رایج است. به بیان ساده تر  کشاورز می تواند علاوه براینکه تولید کننده محصولات کشاورزی خود می باشد بازرگان محصولات کشاورزی خود نیز باشد و با استفاده از امکانات دیجیتالی همین کارت محصولات تولیدی خود را به بهترین وجه ممکن به فروش برساند و دست واسطه ها ودلالان را در عرصه تولید محصولات کشاورزی قطع کند .

وی ادامه داد : در کشور عزیزمان ایران هم چند سالی است که به اهمیت وجود کارت هوشمند پی برده شده است و استان اردبیل به عنوان پایلوت اجرای این طر ح در نظر گرفته شده است که برنامه ریزی ما این است که در یک شهرستان در یک یا دو مرکز خدمات این طرح  را اجرا کنیم .

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: هدف اصلی از صدور کارت هوشمند کشاورزی  خدمت‌رسانی بهتر به دارندگان کارت است. برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه‌های مرتبط، مدیریت موثر و کارآمد فرآیندهای مرتبط ارائه خدمات مرتبط با کارت کشاورزی به صورت الکترونیکی و ایجاد وحدت رویه و یکپارچه‌سازی فرآیندهای مرتبط با این کارت از اهداف تهیه و صدور کارت هوشمند کشاورزی است

وی خاطرنشان کرد: توسعه ، فرهنگ‌سازی و ترغیب فعالان اقتصادی به استفاده از تجارت الکترونیکی و افزایش امنیت و رعایت محرمانگی از دیگر اهداف کلان صدور این کارت است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید