Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین

برگزاری کارگاه آموزشی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی در استان اردبیل

هدف از برگزاری کارگاه را افزایش اطلاعات ودانش بهره برداران در خصوص مراحل کاشت ، داشت و برداشت این گیاهان عنوان نمود .

برگزاری کارگاه آموزشی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی با اعلام این مطلب افزود: در راستای اجرایی کردن سیاستهای نظام نوین ترویج کشاورزی  مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نمین با هماهنگی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان ، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی – ترویجی صحرایی سایت جامع الگویی تولیدی ترویجی با عنوان گیاهان دارویی در تاریخ 99/3/26 در روستای سوها از توابع بخش ویلکیج شهرستان نمین کرد.

در این کارگاه ابتدا محسنی درخصوص توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی و قراردادن آن در تناوب زراعی در جهت حفظ منابع زیر زمینی و حفظ خاک (با توجه به کم مصرف بودن آب ) و ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف من جمله صنایع تبدیلی در عرق گیری ،بسته بندی،فرآوری و... را برای حضار بیان کرد.

در ادامه  عادل که به عنوان مدرس در این کارگاه حضور داشت ؛ هدف از برگزاری کارگاه را افزایش اطلاعات ودانش بهره برداران در خصوص مراحل کاشت ، داشت و برداشت این گیاهان عنوان کرد .

لازم به توضیح است که این کارگاه با هدف ترغیب و ترویج بهره برداران به کاشت گیاهان دارویی و تغییر الگوی کشت و به همت رئیس و کارشناسان مسئول پهنه مرکز ویلکیج و با مشارکت بیش از سی نفر از کشاورزان پیشرو و علاقمند برگزار شد.

امید است کشاورزان شرکت کننده در این کارگاه آموزشهای لازم را به کار گرفته و بیش از پیش در جهت رشد و توسعه سطح زیرکشت گیاهان دارویی استان گام بردارند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید