Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی نمین

پیش‌بینی برداشت بیش از 50 هزار تن گندم

در سال زارعی جاری بیش از 19000 هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان بیش از 4500 هکتار گندم آبی و 14500 هکتار به صورت دیم کشت شده است.

پیش‌بینی برداشت بیش از 50 هزار تن گندم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، شهرام محسنی با اعلام این خبر افزود: در سال زارعی جاری بیش از 19000 هکتار از مزارع این شهرستان به زیر کشت گندم رفته است که از این میزان بیش از 4500  هکتار گندم  آبی و 14500 هکتار به صورت دیم کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نمین در خصوص مبارزه با علفهای هرز مزارع نیز افزود: در سال جهش تولید تا کنون در سطح بیش از 3000 هکتار از مزارع آبی و 3600 هکتار از مزارع دیم شهرستان بر علیه علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ مبارزه صورت گرفته و با جدیت و همت کارشناسان مراکز حومه و ویلکیج و حفظ نباتات شهرستان تلاش می کنیم تا میزان خسارت علفهای هرز به مزارع گندم به حداقل برسد. همچنین در سال جاری با توجه به شرایط آب و هوایی، شرایط دمایی و بارش های فروردین و اردیبهشت ماه 1399، پایش مستمر و مداوم مزارع و بویژه غلات در دستور کار کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی حومه و ویلکیج قرار گرفته تا در صورت بروز هرگونه علائم بیماری و آفات در اسرع وقت اطلاع رسانی و در صورت لزوم مبارزه شیمیایی صورت پذیرد.

وی افزود تا کنون در سطحی بیش از 400 هکتار با آفات زراعی، بخصوص موش صحرایی در مزارع مبارزه شیمیایی صورت گرفته است.

محسنی در پایان افزود: سطح سبز مزارع گندم شهرستان خوشبختانه از وضعیت مطلوبی برخوردار است که  پیش بینی می شود بیش از 50 هزار تن گندم در سال جهش تولید از مزارع گندم شهرستان نمین برداشت شود و با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده است امیدواریم بیش از 30 هزار تن خرید تضمینی گندم درسالجاری داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید