Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

اختصاص بیش از 3000 هکتار از مزارع به کشت دانه روغنی کلزا

سطح زیر کشت کلزا در سال جاری 3550 هکتار است که این رقم در سال گذشته 5475 هکتار بود و پیش بینی می شود 7200 تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

اختصاص بیش از 3000 هکتار از مزارع به کشت دانه روغنی کلزا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی  که در  کارگروه امور اقتصادی شهرستان پارس آباد با محوریت خرید تضمینی محصولات کلزا، گندم و جو با حضور فرماندار، و مدیر سازمان تعاون روستایی و دیگر مدیران استانی و شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری پارس آباد  سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: قیمت تضمینی محصول کلزا 46602 ریال می باشد  سطح زیر کشت کلزا در سال جاری  3550 هکتار است که این رقم در سال گذشته 5475 هکتار بود و پیش بینی می شود 7200  تن کلزا از کشاورزان خریداری شود.

نظیفی گفت: سطح زیر کشت کلزا در اراضی بخش خصوصی کاهش محسوسی نداشته است و تنها در اراضی کشت و صنعت مغان 2050 هکتار کشت کلزا اتفاق افتاده است، سطح زیر کشت این شرکت در سال گذشته به تنهایی 4010 هکتار بود اما در سال 99 به 2000 هکتار تقلیل یافته است.

وی تصریح کرد: این محصول در سال جاری در سه مرکز خرید واقع در انبار جهاد عشایری شهرستان، اصلاندوز و انبار تعاونی اولتان  بعنوان انبار فرعی یا پشتیبان توسط تعاون روستایی خریداری خواهد شد.

حسن نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد قیمت تضمینی خرید گندم را 25000 ریال اعلام کرد و گفت: قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم در مجموع 8210 هکتار پیش‌بینی شده است، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از این اراضی 39 هزار تن محصول گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ابراز داشت: در سال گذشته برای خرید محصول گندم 7 مرکز خرید پیش بینی شده بود که در سال جاری نیز به همین منوال خریداری خواهد شد. همچنین این مدیریت آمادگی معرفی 7 نماینده بعنوان کارشناس عامل تشخیص و عامل ذیحساب بصورت حضور تمام وقت دارد.

نظیفی قیمت تضمینی خرید جو را در سال جاری 16300ریال اعلام کرد و گفت: در مقایسه با سال گذشته 40 درصد نیز افزایش قیمت در خرید محصول جو رقم خورده است و در یک مرکز خرید در شهرستان پارس آباد از کشاورزان خریداری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید