Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

آغاز برداشت سیر در سطح بیش از 1000 هکتار

در شهرستان پارس آباد از هر هکتار به روش سنتی 30 تن سیر برداشت می شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود امکان برداشت 40 تن نیز وجود دارد.

آغاز برداشت سیر در سطح بیش از 1000 هکتار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی با اعلام این خبر افزود : شهرستان پارس آباد مغان در شمال استان اردبیل واقع شده که بعلت دارا بودن منابع آبی و خاکی حاصلخیز، یکی از مستعد ترین مناطق کشاورزی کشور محسوب می شودکه در راستای عملیاتی نمودن تغییر الگوی کشت در سال زراعی 99-98 در سطح 1024 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت سیر اختصاص یافته است و پیش بینی می شود 30 هزار تن محصول بسیار با کیفیت سیر برداشت شود و در ادامه مهندس نظیفی بیان داشتند که سطح زیرکشت این محصول در سال گذشته 2800 هکتار بود و امسال با تغییر و رعایت الگوی کشت کشاورزان در سطح نزدیک 1800 هکتار تقلیل یافته است ودر شهرستان پارس آباد از هر هکتار به روش سنتی 30 تن سیر برداشت می شود که اگر به صورت مکانیزه کشت شود امکان برداشت 40  تن نیز وجود دارد.

نظیفی درادامه سخنان خود افزود : برداشت سیر در شهرستان پارس آباد باعث اشتغالزایی فصلی شده و حتی کارگرانی از سایر استانها برای برداشت این محصول به منطقه آمده اند. کشت سیر در هر هکتار در منطقه برای حدود 100 نفر در روز ایجاد اشتغال دارد و نقش عظیمی در رونق تولید و اشتغالزایی و جهش تولید دارد. از اقدامات انجام گرفته در خصوص محصول سیر، در کاشت محصول سیر کشاورزان شیوه های اصولی کاشت این محصول را رعایت کردند و مبارزه شیمیایی برای علفهای هرز باریک برگ و پهن برگ انجام شده و کنترل بیماری با سمپاشی به موقع با قارچ کش های مناسب انجام گرفته و همچنین کود مورد نیاز محصول سیر برای هر هکتار به میزان 200 کیلوگرم اوره و 100 کیلوگرم فسفات به کشاورزان منطقه به موقع داده شد. برداشت این محصول نیز از اردیبهشت آغاز تا نیمه خرداد ادامه دارد و در حال حاضر عملیات برداشت سیر از 10 اردیبهشت شروع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید