Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد

5500 هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت انواع سبزی و صیفی رفته است

عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد درحال اتمام است .

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل حسن نظیفی با اعلام این مطلب افزود: عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد درحال اتمام است .

این مقام مسئول افزود:  پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در مجموع، به میزان 5500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان، به کشت این محصولات اختصاص یابد که این عملیات را تعداد 2000 نفر از کشاورزان منطقه مشغول تولید این محصولات انجام خواهند داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود:  در سال گذشته حدود 183 هزار تن محصولات جالیزی در این منطقه برداشت شده بود که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری افزون بر 200هزار تن محصول از این اراضی استحصال و علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر مناطق و استان‌های دیگر صادر شود.

وی ادامه داد :  از جمله ارقام مورد کشت در این شهرستان، در مورد محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی، هندوانه رقم یواس اگریسید، چارلستون گری، خیار رقم هیبرید سوپر دومینوس و گوجه فرنگی ارقام ایدن، متین و سما می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید