Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد :

پیش‌بینی کشت 5500 هکتار سبزی و صیفی

عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد آغاز شده است .

پیش‌بینی کشت  5500 هکتار سبزی و صیفی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی با اعلام این خبر افزود : عملیات کاشت محصولات سبزی، جالیزی و صیفی جات از جمله طالبی، خربزه، هندوانه، خیار و گوجه فرنگی در شهرستان پارس آباد آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری، به میزان 5500 هکتار از اراضی زراعی شهرستان، به کشت این محصولات اختصاص یابد که بیش از 2000 نفر از کشاورزان منطقه مشغول تولید این محصولات خواهند داد.

این مقام مسئول افزود: در سال گذشته حدود 183 هزار تن محصولات جالیزی در این منطقه برداشت شده بود که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ( جهش تولید ) افزون بر 200 هزار تن محصول از این اراضی استحصال و علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر استان‌های دیگر نیز صادر شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در ادامه سخنان خود افزود: : از جمله ارقام مورد کشت در این شهرستان، محصول طالبی ارقام آناناسی و آتشی، محصول خربزه رقم مشهدی، هندوانه رقم یواس اگریسید، چارلستون گری، خیار رقم هیبرید سوپر دومینوس و گوجه فرنگی ارقام ایدن، متین و سما می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید