Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد خبر داد:

تولید 7هزارتنی گوشت قرمز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: بیش از 6هزار و 916 تن گوشت قرمز در شهرستان پارس آباد تولید می‌شود.

تولید  7هزارتنی گوشت قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، حسن نظیفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه 6هزار و 916 تن  گوشت قرمز در این شهرستان تولید می‌شود،گفت:با اعلام این خبر افزود: شهرستان پارس آباد  با دارا بودن یک میلیون و چهل هزار واحد دامی، شامل گاو اصیل، گاو دورگ، گاو بومی، گاو میش، گوسفند و بز یکی از قطب‌های مهم دامداری در استان اردبیل است.

وی با تاکید بر نقش مهم این شهرستان در  تامین نیاز‌های دامی استان اردبیل، افزود: این شهرستان دارای دو واحد پرواربندی بره صنعتی فعال ونیمه فعال با ظرفیت 900 راس و با اشتغال‌زایی 9 نفر و همچنین  6 واحد پرواربندی گوساله صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 850 راس و با اشتغال‌زایی 17  نفر است.

نظیفی ادامه داد: همچنین  7 واحد پرورش گاو شیری صنعتی فعال و نیمه فعال با ظرفیت 445 راس و با اشتغال‌زایی 22 نفر و تعداد 136 واحد دامداری کوچک روستایی فعال با پروانه بهره‌برداری به ظرفیت 5244 راس دام سنگین و سبک در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه مجموعا از ابتدای سالجاری تا کنون5500 تن گوشت قرمز در واحد‌های دامداری این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد،تصریح کرد:این میزان تولید، 23  درصد تولید گوشت قرمز استان اردبیل را شامل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد  بیان داشت: تامین امنیت غذایی یکی از وظایف اصلی جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی با تمام توان در جهت تامین سلامتی و امنیت مواد غذایی که از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم است، تلاش می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید