Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

پلاک کوبی 11 هزار دام در نه ماهه سالجاری

براساس دستورالعمل طرح ، کلیه دامهای کشور بایستی در مهلت زمانی مشخص شده با پلاک گوش استاندارد 15 رقمی بارکددار پلاک کوبی و اطلاعات دامداران و دامهای آنها در سامانه جامع مرکز اصلاح نژاد دام کشور ثبت گردند.

پلاک کوبی 11 هزار دام در نه ماهه سالجاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در راستای اجرای قانون نظام جامع دامپروری کشور و مصوبه مورخه 21/11/97 هیئت محترم وزیران و شیوه نامه ضوابط اختصاصی حمل و نقل و نگهداری دام زنده موضوع ماده 2 تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاونت بهبود تولیدات دامی استان اردبیل با تشکیل کارگروه استانی و برگزاری جلسات مرتب و همچنین آموزش 100 نفر کارشناس طی سه دوره آموزشی، عملیات اجرایی پروژه هویت گذاری دام را از طریق عقد تفاهم نامه با اتحادیه دامداران و سایر مجریان استانی (اتحادیه عشایری ، دامپزشکی و صندوق بیمه کشاورزی) در سطح استان آغاز کرد.

این مقام مسئول افزود: براساس دستورالعمل طرح ، کلیه دامهای کشور بایستی در مهلت زمانی مشخص شده با پلاک گوش استاندارد 15 رقمی بارکددار پلاک کوبی و اطلاعات دامداران و دامهای آنها در سامانه جامع مرکز اصلاح نژاد دام کشور ثبت گردند. همچنین طبق اطلاعیه صادره از سوی سازمان دامپزشکی کشور، به منظور رصد و پایش کالاهای تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی  از تاریخ 15/10/98 صدور گواهی حمل بهداشتی - قرنطینه ای برای تردد دام ، منحصراً جهت دام‌های دارای پلاک صورت گرفته و کلیه کشتارگاههای دام نیز موظف به ثبت شماره پلاک دامهای کشتاری در سامانه مربوطه هستند.

این مقام مسئول افزود: درحال حاضر ارائه هرگونه خدمات به دامداران از جمله معرفی تسهیلات بانکی، توزیع نهاده‌های دامی، معرفی سوخت و ... منوط به پلاک کوبی و هویت‌گذاری دام‌ها شده و دامداران بایستی در اسرع وقت در این خصوص اقدام نمایند تا با مشکلات آتی مواجه نشوند.

وی ادامه داد : استان اردبیل جزو اولین استانهای آغازگر پروژه در سطح کشور بوده و از نیمه دوم سال 95 استفاده از پلاک گوش استاندارد 15 رقمی را در سطح دامداری‌های صنعتی آغاز نموده و از وضعیت نسبتاً مناسبی در سطح کشور برخوردار است. براساس گزارش اخذ شده از سامانه جامع هویت دام مرکز در 9 ماهه سال 98 برای تعداد 11,070 دامدار کد گله تخصیص یافته و تعداد 198,417 راس دام (91,546 راس دام سنگین و 106,871 راس دام سبک) پلاک کوبی و هویت گذاری شده‌اند و در مجموع تا پایان آذر ماه 1398 تعداد 227,889 راس انواع دام در سطح استان هویت گذاری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید