Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل

انتخاب استان اردبیل به‌عنوان پایلوت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای

ستاد توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای استان و پیگیری مسائل و مشکلات شهرک ها به صورت مستمر تشکیل می شود و استان اردبیل به عنوان پایلوت گلخانه‌های کشور به منظور پایداری اعتبارات ملی جهت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگاری ایانا در استان اردبیل، کاظم عباداله عموقین با اعلام این خبر افزود: عملیات احداث سازه در شهرک گلخانه‌ای مغان در سطح 200 هکتار با جذب سرمایه‌گذاران  دارای صلاحیت فنی و مالی شروع شده است و تعهد احداث سازه در سطح 400 هکتار در سال جاری که اقدامات مربوط به فرایند جذب سرمایه‌گذاران واجد شرایط در شرف انجام می باشد و بیش از 300 نفر تا به حال به صورت مستمر مشغول به کار شده اند.

عموقین ادامه داد: تامین گاز به میزان 20000 متر مکعب در ساعت و اقدام جهت احداث ایستگاه TBS  شهرک گلخانه‌ای مغان با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد ریال  از محل ظرفیت‌های استانی و پیگیری تامین 250.000 متر مکعب گاز مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین و اخذ موافقت اولیه   انجام شده است .

وی ادامه داد: اجرای عملیات شبکه داخلی و تامین گاز فازهای پنج گانه شهرک گلخانه ای مغان با اعتبار 60 میلیارد ریال و عقد قرارداد با شرکت صلاحیت دار  صورت گرفته است.

این مقام مسئول افزود: تخصیص آب به میزان 12 لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای فیروزآباد کوثر و 10 لیتر در ثانیه به شهرک گلخانه‌ای اسماعیل خان مالداشی و تامین آب پایدار مناطق مرزی از جمله شهرک گلخانه ای 1000 هکتاری خداآفرین  صورت گرفته است.

عموقین گفت: معرفی سرمایه‌گذاران شهرک‌های گلخانه‌ای استان جهت دریافت تسهیلات بانکی  صورت گرفته است که از محل اعتبارات بند الف تبصره 18 به میزان حدود 6800 میلیارد ریال تا به حال که 180 میلیارد ریال آن جذب و مابقی در مرحله استعلام بانکی و عقد قرارداد می باشند . معادل 40 درصد جذب کل کشور که این رقم در روزهای آتی افزایش خواهد یافت و رتبه اول کشوری در جذب تسهیلات را داراست.

وی گفت: ستاد توسعه شهرک های گلخانه‌ای استان و پیگیری مسائل و مشکلات شهرک ها به صورت مستمر تشکیل می شود و خوشبختانه استان اردبیل به عنوان پایلوت گلخانه‌های کشور به منظور پایداری اعتبارات ملی جهت توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای انتخاب شده است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید