Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 43 هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه در استان 43 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که از کشتار و عرصه و رعایت نکات بهداشتی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در جایگاه ممتاز قرار دارد. به طور میانگین می توان گفت که ماهانه در استان 3580 تن گوشت سفید تولید می شود.

تولید سالانه 43 هزار تن گوشت مرغ در استان اردبیل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نوبخت اژدری با اعلامی این خبر افزود : سالانه در استان 43 هزار تن گوشت مرغ تولید می شود که از کشتار و عرصه و رعایت نکات بهداشتی و رعایت حقوق مصرف کنندگان در جایگاه ممتاز قرار دارد. به طور میانگین می توان گفت که ماهانه در استان 3580 تن گوشت سفید تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در استان سالانه 35500 تن می باشد و مصرف ماهانه آن در استان 2964 تن است.

این مقام مسئول درا دامه سخنان خود افزود: از لحاظ جوجه ریزی استان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد به گونه ای که میانگین جوجه ریزی ماهانه در استان به 2 میلیون و 50 هزار قطعه می رسد . 

وی ادامه داد در جریان سال گذشته برابر با دو میلیون قطعه بوده است . در جریان سال جاری به میزان 235 هزارقطعه جوجه یکروزه به افغانستان صادر شده است . 

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: استان اردبیل سالانه علاوه برتامین گوشت سفید مورد نیاز خود سالانه 7500 تن گوشت مرغ نیز به دیگر استانهای همجوار کشور صادر می کند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید