Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل عنوان کرد:

ارتقاء 20 پله ای استان اردبیل در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار

کریم فکور گفت: درتازه ترین رده بندی که توسط وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، استان اردبیل با 20 پله صعود در اجرای سیستم های نوین آبیاری بارانی به رتبه 9 کشوری ارتقاء پیدا کرده است که این امر نشانگر سعی و اهتمام بهره برداران و دست اندرکاران تولید در مقوله بسیار کلیدی و مهم استفاده بهینه درمصرف آب کشاورزی و بهروری موثر و مفید از آب کشاورزی است .

ارتقاء 20 پله ای استان اردبیل در اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل ، مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: در اراضی تجمیعی بیش از 40 طرح  اجرا شده و یا اینکه در دست اجراست . مساحت این 40 طرح بیش از 60 هزار هکتار است

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر 60 هزار هکتار اراضی تجمیعی 40 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین نیز در دست اجراست .

فکور خاطر نشان کرد: در اراضی خرد نیز بیش از 150پروژه در دست مطالعه  واجراست که امید واریم در آینده ای نزدیک این پروژه ها نیز به بهره برداری بر سد .

مدیر آب و خاک و امور مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: اعتباری که از سوی وزارت جهاد کشاورزی به استان در بخش آب و خاک اختصاص یافته است بیش از 51 میلیارد تومان می باشد که در بخش تامین آب جذب خواهد شد . انتظاری که از بهره برداران و تولید کنندگان داریم این است که با مراجعه مدیریت های جهاد کشاورزی محل سکونت خود درخواست کتبی خود را مبنی بر اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در اراضی خرد ارائه نمایند تاپس از طی مراحل قانونی نسبت به تجهیزاراضی شان به سیستم های آبیاری بارانی اقدام گردد .

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید