Iranian Agriculture News Agency

به زودی استفاده از دانش و فن آوری پهبادها در بخش کشاورزی استان اردبیل محقق می شود.

خلیل نیکشاد در همایش آموزشی وتوجیهی و آغاز به کار کارشناسان امور اراضی استان گفت: یکی از وظایف بسیار مهم و سنگینی که برعهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان گذاشته شده است جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی وحفظ اراضی حاصل خیز و آبی است زیرا حفاظت از خاک به عنوان سرمایه ملی قطعا ً نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی و ایجاد اشتغال و تولید دارد .

به زودی استفاده از دانش و فن آوری پهبادها در بخش کشاورزی استان اردبیل محقق می شود.

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان اردبیل ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ا دامه سخنان خود افزود: هدف از کارسپاری وظایف بسیار مهم و حساس به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با هدف بکارگیری توان نیروهای جوان و تحصیل کرده و متخصص در بخش کشاورزی و انجام خدمت شایسته به سرمایه گذاران این بخش توام با سرعت و دقت در انجام کار است .

این مقام مسئول تصریح کرد: نیروهای جوان و تحصیل کرده و پرانرژی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که از فکر باز و توان وافر برخوردارهستند قطعا ً موجبات رشد و ترقی بخش کشاورزی را در تمامی زمینه های زراعت و دام و توسعه فضاهای گلخانه ای فراهم خواهند آورد

در ادامه شهرام محمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان اردبیل خاطر نشان کرد: فعالیت اعضای این سازمان در حوزه امور اراضی دانش محور است که با تسریع در امور بهره برداران و سرمایه گذاران قطعاً زمینه های رشد و شکوفایی بخش کشاورزی را فراهم خواهند ساخت رویکرد این کارشناسان نگاه بهره وری به انجام وظایف محوله و تسریع در امور بهره برداران و سرمایه گذاران است .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود:به منظور ارائه خدمات برتر توسط این سازمان به بخش کشاورزی به زودی استفاده از دانش و فن آوری پهبادها در بخش کشاورزی استان محقق خواهد شد این سازمان کارشناسانی را به منظور فراگیری استفاده از دانش و فناوری پهباد ها به مراکز معتبر معرفی نموده است این کارشناسان در حال طی دوره های تخصصی خود هستند که پس از کسب مهارت های لازم در این زمینه رسما فعالیت خود را درسایت پروازی پهباد ها با رویکرد نقشه برداری هوایی و مدیریت اموراراضی در تولید بیشتر شروع خواهند کرد .

محمدی گفت: استعلامات غیر ضروری از بانکها و ادارات و موسسات به منظور تسریع در امور سرمایه گذاران حذف شده است و کلیه سرمایه گذاران حتی در منزل مسکونی خود نیز می توانند با ورود به سامانه پنجره واحد مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به حل مشکلاتشان اقدام شود .

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی حداکثر سعی و توان خود را بکار بسته است تا مشکلات و موانع پیش روی سرمایه گذاران در کمترین زمان ممکن حل و فصل شود بگونه ای که در طی سالهای گذشته متوسط زمان برای صدور پروانه بهره برداری 118 روز بوده که این مدت زمان در حال حاضر به 28 روز تقلیل یافته است . کارهای مربوط به صدور پروانه در ایام تعطیل نیز متوقف نمی شود .

شهرام محمدی ادامه داد: در طی سال گذشته تعداد 1400 دستگاه تراکتور و کمباین شماره گذاری شده بودند که با سپردن کارشماره گذاری از ابتدای سالجاری به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این میزان در شش ماهه اول سالجاری سه برابر طول سال گذشته است .

وی در پایان سخنان خود افزود: این سازمان رتبه یک خدمات الکترونیکی و تمدید عضویت اعضاء را در سطح کشور بدست آورده است که این امر نشان از سعی و اهتمام کارشناسان این سازمان در ارائه خدمات مطلوب و توانمند به بخش کشاورزی دارد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید