Iranian Agriculture News Agency

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور:

تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع است

معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی کشور در ادامه سفر خود به استان اردبیل گفت: تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع است.ارائه هر گونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی مجاز نخواهد بود. برای اینگونه اراضی در صورت تقاضا، سند مشاعی صادرو نقل و انتقال اسناد به طور مشاعی بلامانع است.

تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل ، فرید صیدی نژاد در ادامه سفر خود به استان اردبیل، در نشستی با حضور مدیران ستادی، استانی و شهرستانی افزود: تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب تعیین شده ممنوع است.ارائه هر گونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی مجاز نخواهد بود. برای اینگونه اراضی در صورت تقاضا، سند مشاعی صادر و نقل و انتقال اسناد به طور مشاعی بلامانع است.

این مقام مسئول با استناد به قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و حفظ یکپارچگی گفت : وزارت جهاد کشاورزی موظف است به منظور ارتقاء بهره وری عوامل تولید، تخصیص بهینه منابع و جلوگیری از تفکیک و افراز و خردشدن اراضی کشاورزی (اعم از باغها، نهالستانها، اراضی زیر کشت، آبی، دیم و آیش آنها) حداکثر ظرف مدت شش ماه از تصویب این قانون، حدنصاب فنی، اقتصادی اراضی کشاورزی را بر اساس شرایط اقلیمی، الگوی کشت، ضوابط مکانیزاسیون وکمیت و کیفیت منابع آب و خاک تعیین و جهت تصویب به هیأت وزیران ارائه نماید.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به پروژه عظیم اراضی پایاب سد خد آفرین افزود: یکی از مهمترین فاکتور ها و مولفه هایی که در اجرای این طرح بزرگ ملی لحاظ شده است حفظ یکپارچه سازی اراضی کشاورزی  است . در این طرح بزرگ 37600 هکتار از اراضی شمالی استان در شهرستانهای بیله سوار وپارس آباد به زیر کشت برده شده است این اراضی توسط 1300 دستگاه سنتر پیوت آبیاری می شود این اراضی تحت هیچ عنوان قابل خرد شدن به اراضی کوچک نیستند و سیستم بهره برداری از این اراضی به گونه ای است که فرهنگ یکپارچه بودن اراضی کشاورزی را به خوبی در منطقه ترویج می کند .

وی افزود: 8 هزار هکتار از اراضی مشکین شهر نیز تحت پوشش سیستم های نوین  آبیاری تحت فشار قرار دارد که در این اراضی نیز  اصل جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی  لحاظ شده است . 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید