Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد:

ضرورت صدور اسناد زراعی کشاورزان و مساعدت ائمه جمعه و جماعات درخطبه ها و پایگاههای مردمی نمازجمعه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با ائمه جمعه و جماعات شهرستانها پارس آباد ، اصلاندوز ، بیله سوار و گرمی دیدار و گفتگو کرد.

ضرورت صدور اسناد زراعی کشاورزان و مساعدت ائمه جمعه و جماعات درخطبه ها  و پایگاههای مردمی نمازجمعه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نادر تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه همراهی مسئولان ارشد سازمان برنامه و بودجه کشور و حوزه معاونت وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از عملیات اجرا شده و ناتمام مانده مراحل نهائی در نواحی عمرانی چهارگانه شبکه های اراضی پایاب سد خدا آفرین  در دومین روز سفر خود به شمال استان طی برنامه دوره ای درخصوص ضرورت صدور اسناد زراعی کشاورزان و مساعدت ائمه جمعه و جماعات در خطبه ها و پایگاههای مردمی نمازجمعه باآگاهی و شناخت دهی به مخاطبان و کشاورزان و بهره برداران برای تحقق این هدف مهم با امامان جمعه شهرستانهای پارس آباد، اصلاندوز، بیله سوار و گرمی بطور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد : حمایت های بی وقفه حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه محبوب شهرستان اردبیل در حوزه گسترده کشاورزی استان و پیشبرد اقدامات اساسی سازمان جهاد کشاورزی همواره نقطه عطف و ماندگاری برای کشاورزان و برای ما خادمین و جهادگران سازمان می باشد که از این بابت از حمایت های معنوی و پدرانه ایشان در کنار پیگیری های جدی مقام ارشد استان و نمایندگان محترم مردم استان در مجلس شورای اسلامی قدردانی مینمایم.

وی  شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی را که از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نامگذاری شده است مبنای فعالیتها بویژه درحوزه جهادکشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم در سطح استان مشمول طرح جهش تولید در دیمزار ها با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) می باشد که خوشبختانه نزدیک به ۳۰ درصد با افزایش محصولات مربوط به  این طرح به ویژه محصول استراتژیک گندم هستیم.

تقی زاده گفت:  از اواسط دهه ۸۰ تاکنون ۲۵ فقره سد معیشتی ناتمام رها شده بود که خوشبختانه از اوایل سالجاری بر حسب اولویت برای تکمیل اقدام شده است که امیدواریم تا آخر امسال ۷ الی ۸ مورد از آنها تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی افزود: این خدمات و سایر اقدامات در حق کشاورزان به مثابه جرقه کوچکی است برای حمایت و تشویق کشاورزان و با همکاری این زحمت کشان با افزایش تولید به ویژه تولیدات اقتصادی و افزایش سطح زیر کشت محصول استراتژیک گندم شاهد روشنایی ها فضا گستر باشیم که از آن می‌توان به عنوان امید آفرینی واقعی نام ببریم.

تقی زاده گفت: اجرای طرح اعطای تسهیلات بانکی سرمایه در گردش توسط بانک کشاورزی با جهاد کشاورزی در سطح کشور و نیز در استان اردبیل، پس از حذف ارز ترجیحی از نهاده های کشاورزی و دامی با نام طرح مردمی سازی یارانه ها یک طرح موفقی شد که خوشبختانه در استان با اقدامات به موقع و همکاری های بدنه جهاد کشاورزی استان با مدیریت بانکی استان در سطح کشور در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش در کشور رتبه سوم  را کسب کرده ایم  که نشان از همراهی و همکاری کشاورزان با حاکمیت می باشد.

در ادامه حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی با اشاره به سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و اجرای مناسب برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستان گرمی گفت: کشاورزی قراردادی از سخنان بروز جهاد کشاورزی می‌باشد که با اجرای این طرح مهم نیز هم اقتصاد کشاورزان را تقویت و از طرفی با افزایش تولید و راندمان محصولات کشاورزی اقتدار دولت هم افزایش خواهد یافت. کما اینکه به تجربه دیده ایم که هر زمان دولت کشاورزان را به صورت واقعی حمایت کرده است،  کشاورزان هم با اطمینان خاطر به شغل پیامبر گونه خود چسبیده به تولید خود با جدیت مبادرت کرده اند.

حجت الاسلام عزیزی امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در دیدار با تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به همراه مدیران جهاد کشاورزی شهرستان وروابط عمومی سازمان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه مدیریت جهادکشاورزی شهرستان با اشاره به اقدامات دولت فعلی در بخش کشاورزی گفت: اینجانب از سعی و تلاش شما جهاد گران در سطح استان و حوزه کشاورزی شهرستان بیله سوار تقدیر و تشکر مینمایم و امید وارم در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی مزین به نامگذاری ازسوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شاهد تحولات اساسی باشیم.

وی گفت: در بحث و موضوع مهم آب کشاورزی و منابع آبی و نحوه استفاده اصولی از آن باید با جدیت و دقت هرچه تمام تر عمل نمائیم. به طوری که در حال حاضر در گود بحران کم آبی وارد شده‌ایم و حتی خط قرمز ها را هم که به عنوان هشدار خطرات است عبور کرده ایم، که اگر احساس مسئولیت نکنیم در تولید و زندگی خسارات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد که دیگر هیچ اقداماتی برای جبران کاستی ها موثر نشده و دیگر هیچ فایده ای را به همراه نخواهد داشت

وی گفت: منطقه بیله سوار مغان در کشاورزی قطب استان می باشد و به پیشنهاد اینجانب به تشکیل شورای آب و خاک به صورت مجمع فعال متشکل از مسئولین استانی و شهرستان که از برآیند این شورا تعیین کشاورزان خبره و اولویت دار برای استفاده از آب کشاورزی و هوشمند سازی استفاده از آب کشاورزی و در نهایت اجرای دقیق طرح اصلاح الگوی کشت برای کشت محصولات لازم و ضروری خواهد بود.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود با قدر دانی از همت و تلاش سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: اسناد رسمی تک برگی املاک نمادی از هویت و شناسنامه رسمی است که در اختیار صاحبان قرار میگیرد. خوشبختانه در این اواخر شاهد آغاز طرح صدور اسناد زمین های زراعی هستیم که حقیقتا یک راهبرد و کار استراتژیک است و در راستای رسمیت بخشیدن به زمین های زراعی کشاورزان در قالب املاک می باشد که کشاورزان بعد از دریافت آن پیشرفت های اساسی را در کار و شغل با برکت خود شاهد خواهند بود.

حجت الاسلام جعفر زاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در دیدار با تقی زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بهمراه مدیران جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد واصلاندوز و روابط عمومی سازمان و مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه مدیریت پارس آباد با اشاره به پتانسیل بالای کشاورزی استان به ویژه حوزه شمالی استان گفت:

 طرح کشت قراردادی که از سیاست های ارزشمند وزارت جهاد کشاورزی است، باید برای ترویج آن با جدیت اقدام شود و اجرای این طرح در این استان هم برای حمایت کشاورزان و همچنین در افزایش میزان تولیدات کشاورزی موثر خواهد شد که درسال مزین به شعار تولید، دانش بنیان واشتغال آفرینی ازسوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از اهمیت بالائی برخوردار میباشد.

حجت الاسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در دیدار با تقی زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مدیران جهادکشاورزی شهرستان و روابط عمومی سازمان با تکریم ایام ماه ذیحجه گفت: نقش محوری و استراتژیک کشاورزی درتامین امنیت غذائی با  تولیدات و محصولات مبنای قوت وغذای انسان ازبدو خلقت تاکنون و برای نسلهای آینده در طول تاریخ بشریت جزو ضروریات حیات وزندگی میباشد.

ایشان با اشاره به رهنمودها و تاکیدات روشنگرانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در تحقق موضوع مهم خودکفائی ‌کشور در تولید محصولات کشاورزی گفت: همه ما دراین راستا بایستی برنامه مدار سعی وتلاش بی وقفه داشته باشیم.  

وی با اشاره به کارها و عملیات انجام شده در اراضی پایاب سدخدا آفرین که یک فرصت بی نظیری برای استان میباشد، گفت: مدیران گذشته در هر رده ای که بودند بایستی برای اتمام آن تلاش میکردند و لازم است به هر نحو ممکن مدیران و مسئولان درسطوح ملی و استانی تمام همت خود را برای بهره برداری کامل این طرح مهم بکار ببندند.

وی با قدردانی از فعالیتهای سازمان جهادکشاورزی درسطح استان و شهرستان افزود: دولت محترم درافزایش قیمت خرید تظمینی گندم اقدام مناسبی در حمایت از گندم کاران انجام داد، اما برای پرداخت پول گندم خریداری شده نیز جدیت نماید.

حجت الاسلام باقری بنابی درآخر سخنان خود صدور اسناد تک برگی برای اراضی زراعی کشاورزان را که بعد از انقلاب در حال حاضر آغاز شده قابل تحسین دانست و گفت: این اقدام برای کشاورزان همانند صاحبان ملک در شهرستانها یک هویت و شناسنامه رسمی بوده که ازجمیع جهات برای صاحبان اراضی زراعی درسطح روستاها مایه پیشرفت و عزت میباشد و ما هم برسم مسئولیت مردمی و فرهنگی در این راستا با تبیین ضرورت کار برای پیشرفت کشاورزان و افزایش آگاهی و شناخت مخاطبان وتعمیق نظرات همکاری و تعمیم درمیان آهاد جامعه کشاورزان همکاریهای لازم را انجام می دهیم.

قبل ازسخنان ایشان، تقی زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده و سیمای کشاورزی استان و اقدامات  بموقع و هماهنگ در اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و تامین ، توزیع و نظارت در کالاهای اساسی گفت: صدور اسناد تک برگی برای اراضی زراعی کشاورزان ازاقدامات موثر ثبت، اسناد و املاک قوه قضائیه و وزارت جهادکشاورزی قوه مجریه در راستای پیشرفت کشاورزان میباشد و خوشبختانه در استان در مراحل آغازین با پیگیریهای جدی رئیس کل محترم دادگستری استان و دادستان مرکز استان  وهمکاران ذیربط تشریک مساعی سازمان و اداره کل ثبت،اسناد واملاک استان کار اجرائی طرح صدور اسناد رسمی و تک برگی اراضی زراعی کشاورزان شاهد پیشرفت خوبی هستیم و امیدواریم باهمکاری کشاورزان تلاشگر باصدور آخرین سند تک برگی این طرح را در استان که در کشور قطب کشاورزی است در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسانیم.

لازم به توضیح است؛ پس ازاتمام مذاکرات وگفتگو حجت الاسلام باقری بنابی برسم یادبود و بمنظور ترویج وتقویت فرهنگ کتابخوانی تعدادی ازکتب با عناوین مذهبی و علوم انسانی به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و هیات همراه اهداء کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید