Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر:

کشت انتظاری 100 هکتار عدس و نخود

در پائیز امسال، 10900 هکتار از زمین های زراعی به کشت گندم و 19200 هکتار آن به کشت جو انجام شده است .

کشت انتظاری 100 هکتار عدس و نخود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اردبیل، نیر با اعلام این مطلب افزود: کشت پائیزه این شهرستان با رویکرد سیاست تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی در پائیز امسال، 10900 هکتار از زمین های زراعی به کشت گندم و 19200 هکتار آن به کشت جو انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: در راستای توسعه کشت انتظاری عدس و نخود، امسال 100 هکتار از ارضی زراعی به کشت این دو محصول اختصاص یافته که با توجه به حمایت هایی دولت، امیدواریم که سال به سال شاهد افزایش سطح زیر کشت و مقدار محصول باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر افزود: در شرایط کنونی با تغییر زمان کشت عدس و نخود  از بهاره به پاییزه، تأمین بذر، معرفی ارقام جدید پا بلند، مقاوم به سرما، تهیه سموم علف کش و برنامه مبارزه با علف های هرز، توسعه کاشت و برداشت مکانیزه انتظار داریم که شاهد افزایش عملکرد حبوبات در منطقه باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: کشت انتظاری زمانی انجام می‌شود که احساس کنیم بعد از کشت، سرما از راه می‌رسد؛ بذر نخود در این روش در خاک به صورت انتظار باقی می‌مانند و پس از گرم شدن هوا در اواخر زمستان جوانه می‌زنند و به رشد خود ادامه می‌دهند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید