Iranian Agriculture News Agency

ساخت مجتمع کشت و صنعت در «گوردیم» کنارک آغاز شد

کلنگ مجتمع کشت و صنعت میگو و میوه های گرمسیری با حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان شیلات ایران، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از فعالان اقتصادی و قشرهای مختلف مردم و مسئولان محلی روز سه شنبه در روستای ساحلی گوردیم کنارک به زمین زده شد.

ساخت مجتمع کشت و صنعت در «گوردیم» کنارک آغاز شد
 
 

 

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم کلنگ زنی این پروژه اظهار داشت: چابهار و کنارک ظرفیت‌های خوبی برای طرح‌های شیلاتی و کشاورزی دارند و می‌توانند به افزایش تولید و رونق اشتغال کمک کنند.

مهندس محمدعلی طهماسبی افزود: کلنگ زنی احداث باغ‌های میوه‌های گرمسیری و گلخانه در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار و اشتغالزایی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر موجب خرسندی و زمینه ساز رونق توسعه و اشتغال است.

وی گفت: چابهار به سبب آب و هوا و خاک حاصلخیز برای کشت‌های گلخانه‌ای بسیار مناسب است و می‌تواند در مدت کوتاهی سوددهی لازم را برای سرمایه گذار به ارمغان آورد و برای مردم منطقه نیز مؤثر باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: مجتمع پرورش میگو مکران در زمینی به مساحت ۷۵۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومان توسط گروه سرمایه گذاری پتروشیمی باختر در قالب شرکت کشت و صنعت مکران اجرا می‌شود.

نبی الله خون میرزایی افزود: این پروژه در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سواحل مکران و رونق تولید اجرایی شده تا شاهد اشتغال و تولید و توسعه منطقه باشیم.

وی ادامه داد: فاز نخست این طرح در اوایل سال آینده افتتاح می‌شود و می‌تواند برای بیش از ۸۰۰ نفر اشتغالزایی و سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن میگو تولید کند.

وی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان محلی و مردم قدردانی کرد و افزود: رونق تولید و ایجاد اشتغال از برنامه‌های مهم دولت است و در این راستا گام‌های مهمی برداشته شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: از هرگونه سرمایه گذاری در سراسر استان حمایت و تمام زمینه‌ها را فراهم می‌کنیم.

احمدعلی موهبتی افزود: مجتمع کشت و صنعت مکران به اشتغال و تولید کمک می‌کند و نقش مؤثری در محرومیت زدایی و توسعه سواحل مکران دارد.

وی تاکید کرد: تمام مسئولان موظف به همراهی و همکاری با سرمایه گذاران هستند و نباید هیچ مانعی بر سر راه آنان وجود داشته باشد.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید