Iranian Agriculture News Agency

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

جلوگیری از خام فروشی زعفران اولویت خراسان جنوبی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: یکی از اولویت‌های ما در خراسان جنوبی این است که جلوی خام فروشی زعفران گرفته شود.

جلوگیری از خام فروشی زعفران اولویت خراسان جنوبی

به گزارش ایانا سورنا ستاری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از یک واحد بسته بندی زعفران در قاین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در مرکز رشد قاین وجود دارد، افزود: زیرساخت‌های این مرکز باید تقویت شود که امید است بتوانیم بعد از بازدید ها به انجام برسانیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم توسعه را در شهرستان محرومی مانند قاین تعریف کنیم، زمانی اتفاق می افتد که از درون استان بیرون بیاید.

ستاری با بیان اینکه پتانسیل‌های خوبی در خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: نیروی انسانی فوق العاده، وجود افراد تحصیل کرده از مهم‌ترین ظرفیت‌های این استان است.

او با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی استان شامل زرشک و عناب خراسان جنوبی، اظهار کرد: اگر بتوانیم از این پتانسیل‌ها درست استفاده کنیم و محصول دانش بنیان تولید کنیم، موفق می‌شویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار کرد: ترنول صادرات زعفران در جهان 9 میلیارد دلار بوده این در حالی است که در ایران به سختی به 500 میلیون دلار می‌رسد.

ستاری با بیان اینکه نباید زعفران را به صورت خام صادر کنیم، اظهار کرد: یکی از اولویت های ما در خراسان جنوبی این است که جلوی خام فروشی این محصول گرفته شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید