Iranian Agriculture News Agency

بر اساس آمارگیری از زنبورستانها:

13 هزار تن عسل در آذربایجان شرقی تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به وجود یک میلیون و 193 هزار کندوی زنبور عسل در این استان، گفت: در سال جاری 13 هزار و 72 تن عسل تولید شده است.

13 هزار تن عسل در آذربایجان شرقی تولید شد

به گزارش ایانا، حبیب شریفیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارگیری از زنبورستانهای استان همگام با سراسر کشور در پائیز هر سال به منظور دستیابی به اطلاعات مورد نیاز از بهره وری کلنی ها، تعداد کندوهای زنبورعسل، تعداد شاغلان در این بخش، میزان تولیدات جانبی کندو و نیز کسب اطلاعات لازم از وضعیت زنبورداری انجام می شود.
او افزود: امسال آمارگیری در استان، همزمان با سراسر کشور از چهاردهم مهرماه تا چهارم آبان ماه به مدت 20 روز توسط 402 نفر از کارشناسان پهنه بندی مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان ها انجام و در سامانه مدیریت جامع داده های کشاورزی و پهنه بندی ثبت شد.
شریفیان با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده برای برنامه ریزی های آتی در زمینه ساماندهی فعالیت های زنبورداری و تامین به موقع و کافی نهاده های زنبورعسل مورد نیاز است، گفت: براساس این آمارگیری از مجموع یک میلیون و 193 هزار کندوی استان، 83 درصد کندوی مدرن و 17 درصد کندوی بومی است.
او افزود: در مجموع امسال حدود 13 هزار و 72 تن عسل در استان تولید شده که 94 درصد تولید از کندوهای مدرن و 6 درصد از کندوهای بومی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید