Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در طبس تاکید کرد:

کمترین آب، بیشترین محصول با کشت گلخانه‌ای

وزیر جهاد کشاورزی: تدبیر خشکسالی‌های 18 ساله خراسان جنوبی در دست ما نیست. اگر در خراسان جنوبی بتوانیم کشت صیفی‌جات را به سمت کشت گلخانه‌ای ببریم نیاز استان تامین می‌شود و اکنون تعداد گلخانه‌های خراسان جنوبی پاسخگوی نیاز استان نیست.

 کمترین آب، بیشترین محصول با کشت گلخانه‌ای

محمود حجتی صبح امروز در سفر به شهرستان طبس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باید به سمت کشت الگویی مناسب برویم و از کمترین آب به صورت ارزش افزوده استفاده کنیم.

او با بیان اینکه در زمینه گلخانه خراسان جنوبی نیاز به کار بیشتر دارد افزود: تعداد گلخانه‌های خراسان جنوبی پاسخگوی نیاز استان نیست.  

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر در خراسان جنوبی بتوانیم کشت صیفی‌جات را به سمت کشت گلخانه‌ای ببریم می‌توانیم با کمترین آب بیشترین محصول را داشته باشیم و نیاز  استان و کشور را تامین کنیم.

حجتی افزود: شهرستان طبس در زمینه پرورش بز سانن عملکرد خوبی داشته به گونه‌ای که حدود 5 هزار رأس پرورش داده و این نشان می‌دهد بهره‌برداران و کشاورزان در این منطقه پیشتازند.

وزیر جهاد کشاورزی، در رابطه با خشکسالی‌های 18 ساله خراسان جنوبی گفت: خشکسالی را ما نمی‌توانیم تدبیر کنیم چون مربوط به اقلیم و طبیعت است و اما در بخش کشاورزی باید تلاش کنم به طبیعت آسیب کمتری برسد.

امیر حسنخانی: پرورش بز سانن بر وضع اقتصادی مردم، اثر دارد 

نماینده مردم شهرستان‌های فردس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در شهرستان طبس گامی که برای بز سانن برداشته شده است. 

امیرحسنخانی بیان کرد: با وجود خشکسالی‌های دراز مدت میزان زیادی از دام منطقه از بین رفته است و پرورش بز سانن می‌تواند برای وضعیت اقتصادی مردم منطقه مفید باشد.

او اظهار داشت: مردم این شهرستان آمادگی اجرای طرح‌های پایلوت را دارند و در طبس با توجه به کمبود آب و گرمای زیاد کارها و اقدامات خوبی انجام شده که البته هنوز نیاز به توجه و کار بیشتر است.

امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی پروژه تجهیز و نوسازی اراضی در سطح 800 هکتار در طبس به بهره‌برداری رسید که این پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد ریال از سال 93 آغاز شده و اعتبارت آن از محل صندوق توسعه ملی بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید