Iranian Agriculture News Agency

وزیر نیرو خبر داد؛

تخصیص ده‌هزارمیلیارد اعتبار برای ۵۲ طرح وزارت نیرو

وزیر نیروگفت : وزارت نیرو برای 52 طرح در دست اجرای خود 10 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است.

تخصیص ده‌هزارمیلیارد اعتبار  برای ۵۲ طرح وزارت نیرو

 رضا اردکانیان امروز پنجشنبه در آیین بهره برداری از سد تنظیمی- مخزنی مجن و همچنین طرح های شرکت برق منطقه ای سمنان، با بیان اینکه باید سرعت اجرای طرح ها را با فراهم کردن منابع، بیشتر کرد، افزود: مجموع این طرح ها به طور متوسط حدود 40 درصد پیشرفت دارند و البته طرح های بزرگی چون مطالعه انتقال آب خزر مراحل خود را طی می کنند.
وی با تاکید بر اینکه در کنار تامین آب باید چگونگی مصرف نیز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: سیستم های انتقال آب و شبکه توزیع در شهرها و روستاها هنوز نیازمند سرمایه گذاری زیاد بوده و امید است به زودی بتوان به کمترین میزان هدررفت، دست یافت.
وزیر نیرو همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی و بهره بردای از 10 طرح آب و برق در استان سمنان، یادآور شد: برای این طرح ها حدود 630 میلیارد ریال هزینه شده است.
اردکانیان به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی در دامغان اشاره داشت و گفت: استان سمنان با دارا بودن 320 روز آفتابی در سال، باید با جلب توجه بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیروگاه های تجدید پذیر را توسعه داد.
اردکانیان ادامه داد: مطالعات تولید 520 مگاوات برق از نیروگاه ها انجام شده ، بخشی تبدیل به قرارداد و بخشی هم در دست اقدام است و علاوه بر نیروگاه های حرارتی نیروگاه های خورشیدی نیز توسعه می یابد.
وی اضافه کرد: امروز یک مجتمع آبرسانی در سمنان، یک نیروگاه کوچک برق آبی ، ایستگاه های خط انتقال آب به سمنان و گام دوم یک مجتمع آب رسانی نیز به بهره برداری می رسد.
وزیر نیرو همچنین با یادآوری نقش برق در توسعه صنایع و معادن شاهرود تصریح کرد: در وزارت نیرو نه تنها احداث و بهره برداری پست های برق بلکه افزایش ظرفیت تولید برق استان نیز در دستور کار قرار می گیرد.
اردکانیان همچنین از پیگیری برای تامین آب شرب شاهرود خبر داد و گفت: آسفالت جاده دسترسی به سد مجن نیز در دستور کار قرار می گیرد.
وی افزود: امید است با کمک وزارت جهاد کشاورزی بتوان بیشترین بهره وری را از منابع آبی داشت.
رضا اردکانیان روز پنجشنبه برای افتتاح و بازدید از طرح های صنعت آب و برق وارد استان سمنان شد.
وزیر نیرو در این سفر یک روزه به شهرستان های گرمسار، شاهرود، دامغان و سمنان سفر می کند و طرح های مختلف حوزه آب و برق را افتتاح و بازدید می کند.
وی نخست از طرح آبرسانی سیمین دشت به گرمسار در غرب استان سمنان بازدید کرد .
در قالب این طرح قرار است از بند انحرافی سیمین دشت به گرمسار به طول 43 کیلومتر در افق 1403 سالانه 21 میلیون مترمکعب آب منتقل شود.
سد مخزنی - تنظیمی مجن شهرستان شاهرودبه منظور کنترل آب رودخانه مجن برای رفع کمبود آب اراضی پایین دست به میزان 4.7 میلیون مترمکعب با 287 میلیارد ریال از اعتبارات استانی و ملی ساخته شده است .
بهره‌برداری از پست 20/63 کیلوولت البرز شاهرود با 150 میلیارد ریال اعتبار و آغاز احداث بخش بی راکتور در پست 63/400 کیلوولت میامی بخشی از برنامه هاست.
وزیر نیرو عصر امروز در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب و برق استان در استانداری حضور می یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید