Iranian Agriculture News Agency

شوشتری، عضو کمیسیون امنیت ملی؛

صندلی‌های ایران در مجامع بین‌المللی خالی نمی‌شود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره حضور رئیس‌جمهور در اجلاس سالیانه سازمان ملل گفت: رئیس‌جمهور از فرصت حضور در سازمان ملل استفاده کند و گفتمان صلح ایران را به گوش جهانیان برساند.

 صندلی‌های ایران در مجامع بین‌المللی خالی نمی‌شود

هادی شوشتری درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع جهانی سران کشورهای جهان در نشست سالیانه سازمان ملل متحد،‌ گفت: معتقدم سیاست جمهوری اسلامی ایران حضور فعال و اثرگذار در مجامع بین‌المللی و تصمیم گیری دنیاست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اسناد بالادستی مانند قوانین توسعه در بخش سیاست خارجی و همچنین سند چشم انداز آمده است که کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران کشوری است که می‌تواند الهام بخش و تاثیرگذار در معاملات منطقه‌ای و جهانی باشد.

او تاکید کرد: قطعا جمهوری اسلامی ایران از سیاست صندلی‌های خالی در مجامع بین‌المللی پیروی نمی‌کند و با حضور فعال و هدفمند خواهد کوشید در مسائل منطقه‌ای و جهانی تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم قوچان در دهمین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا یک‌جانبه از برجام خارج شده است،‌ عنوان کرد: درست است که ایالات متحده دست به چنین کاری زده است اما نباید فراموش کنیم که سازمان ملل متحد عنوانش را با خود دارد، حدود ۱۹۲ کشور عضو این سازمان هستند و در آن کرسی دارند و با رویکرد یک‌جانبه گرایانه آمریکا هم موافق نیستند.

او ادامه داد: بسیاری از دوستان ایالات متحده نسبت به این عملکرد آمریکا ( خروج یک طرفه این کشور از معاهدات بین المللی ) معترض هستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطر نشان کرد: ترامپ تنها از برجام خارج نشده است بلکه از چندین پیمان بین المللی دیگر نیز بیرون آمده است.

او ادامه داد: ما باید از این فرصت استفاده کنیم و در دیدارها و گفت‌وگوهایی که فراهم می‌شود گفتمان صلح و منطق جمهوری اسلامی ایران را تبیین کنیم.

شوشتری درباره این که رئیس‌جمهور در سخنرانی خود در جمع سران کشورهای جهان چه مسائلی را باید بازگو کند، عنوان کرد: تحلیل محتوای سخنان آقای روحانی تا به امروز نشان داده است ایشان بر اساس یک منطق صحیح صحبت می‌کند پس در سازمان ملل هم قطعا با یک ادبیات درست گفتمان جمهوری اسلامی ایران را منتقل خواهند کرد.

او ادامه داد: معتقدم در این دوره رئیس‌جمهور پای‌بندی ایران به مذاکرات را حتما گوشزد خواهند کرد و قطعا خواهد گفت که علیرغم تائید آژانس به تعهد ایران به برجام این آمریکا بود که از همان ابتدا کارشکنی کرد، یکجانبه و با بی احترامی از برجام خارج شد.

شوشتری به ایلنا گفت: کشورهای عضو سازمان ملل متحد امروز به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به هیچ معاهده‌ای پایبند نیست.این کشور از شورای حقوق بشر خارج می‌شود،‌ معاهده پاریس را زیر پا می‌گذارد، این جاست که ما می‌توانیم حقانیت خودمان را ثابت کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید