Iranian Agriculture News Agency

وزیر ارتباطات:

مردم نباید هزینه هوشمندسازی را بدهند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه نیرو و صنعت آب و برق گفت: با توجه به منابع مالی پست بانک در حوزه هوشمندسازی، برای شرکت‌های که به‌صورت اولیه وارد این جریان می‌شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

مردم نباید هزینه هوشمندسازی را بدهند

نشست مشترک بین وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بررسی ظرفیت‌های ICT در حوزه صنعت آب و برق، امروز در وزارت ارتباطات برگزار شد.

محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در این نشست با اشاره به توافق بین دو وزارتخانه اظهار کرد: این توافق با توسعه اقتصاد دیجیتالی برای صنعت آب و برق کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این جلسه هم بخش خصوصی، هم فعالان آب و برق و هم ارتباطات و فناوری اطلاعات حضور دارند، البته اصلی‌ترین مدل بعد از این توافق، مدل اقتصادی است که این اقدامات چطور باید انجام شود.

وی ادامه داد: اینکه کنتورها باید هوشمند شوند، در سال‌های گذشته مورد توجه قرار داشته اما هزینه‌ی این هوشمندسازی را مردم نباید بدهند. باید یک مدل اقتصادی خوب و موفق استخراج شود. درخواست ما هم از وزارت نیرو این است که از تصدی‌گری در این حوزه خارج شود و اجازه دهد بخش‌های مختلف خصوصی فعالیت کنند. ما نیز استانداردگذاری می‌کنیم و داده‌ها را آزاد می‌کنیم که بخش خصوصی هم فعالیت کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هدف افزایش بهره‌وری و صرفی‌جویی است، افزود: این اقدامات آورده‌ی اولیه می‌خواهد. ما به عنوان حوزه ارتباطات با توجه به اینکه پست بانک در این حوزه منابع مالی دارد، برای شرکت‌های فاوا که به صورت اولیه وارد این جریان هوشمندسازی می‌شوند، سرمایه‌گذاری می‌کنیم. باید عزم خود را جزم کنیم و به محصول خارجی راه ندهیم. از جمله برای ساختن کنتورهای هوشمند نباید از ابزارهای خارجی استفاده کنیم، مگر در موارد ضروری؛ برای اینکه زنجیره ثبات برای ما بچرخد.

وی با بیان اینکه اقتصاد ما توسعه صنایع داخلی است، گفت: مهم‌ترین دستاورد این همایش این است که به یک مدل اقتصادی موفق برسیم. سپس به عنوان دولت کنار بنشینیم و اجازه دهیم افرادی که در این عرصه کار می‌کنند، از جمله بخش خصوصی فعالیت کند و ما ناظران منطقی باشیم و آنها را هدایت کنیم.

خبر در حال تکمیل.....

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید