Iranian Agriculture News Agency

اوبامادر یک سخنرانی انتقادی علیه ترامپ:

به تیتر اخبار نگاه کنید؛ خطر بسیار بالاست

ترامپ: از این سخنرانی خوابم گرفت

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا از آمریکایی‌ها خواست که رای بدهند زیرا دموکراسی آمریکا وابسته به آن است.

به تیتر اخبار نگاه کنید؛ خطر بسیار بالاست

به گزارش رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در یک سخنرانی درباره انتخابات کنگره که قرار است در ماه نوامبر برگزار شود، اعلام کرد: خطرات در این انتخابات بیش از هر زمان دیگری است. من اینجا هستم که یک پیام ساده به شما بدهم: شما باید رای بدهید زیرا دموکراسی ما وابسته به آن است.

اوباما این سوال را پرسید که چه اتفاقی برای حزب جمهوریخواه افتاده است وی این انتقاد را از مسؤولان جمهوریخواه کرد که در مواقع مواضع رسواکننده رئیس‌جمهوری آمریکا تنها به اظهارات بی‌فایده مبهم اکتفا می‌کنند.

او در ادامه اظهاراتش افزود: تنها یک نگاه کوچک به تیتر اخبار باید به شما اعلام کند که این لحظه به معنای واقعی متفاوت است. خطرات بسیار بالا هستند.

اوباما در بخش دیگری از اظهاراتش از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی این کشور به خاطر افزایش خشم میان آمریکایی‌های مختلف مقیم آمریکا انتقاد کرد.

اوباما با بیان اینکه ترامپ در اقداماتش تفاوت‌های نژادی را که تحت اصول دموکراتیک کمرنگ شده بودند، برجسته کرده است، افزود: ترامپ علامت یک مشکل بزرگتر است نه علت آن‌. این مشکل با ترامپ آغاز نشده است. او یک علامت است نه علت آن. او تنها در حال بزرگ کردن سیاستمداران خشمگین است که سال‌ها طرفدار این سیاست بوده‌اند.

اوباما اضافه کرد: امروز من اینجا هستم زیرا اکنون یکی از محوری‌ترین لحظات در زندگی ما است و هر یک از ما به عنوان شهروندان آمریکا باید به خاطر آنچه هستیم و آنچه برای آن ایستادگی کرده‌ایم، تصمیم بگیریم.

وی از دولت کنونی آمریکا به دلیل تضعیف ائتلاف‌های قدیمی و نزدیک شدن به روسیه انتقاد کرد.

اوباما با زیر سوال بردن مقوله همه چیز بر وفق مراد است گفت،‌ در کاخ سفید هه چیز دگرگون شده و کسی از دستورات رئیس‌جمهوری اطاعت نمی‌کند.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش از دونالد ترامپ به خاطر سیاسی کردن دستگاه قضایی آمریکا انتقاد کرد و گفت: باید اعضای هر حزب نسبت به این مساله نگران باشند.

ترامپ بارها از دستگاه قضایی انتقاد کرده و او در یکی از توئیت‌هایش خواستار انجام تحقیقات علیه مخالفان سیاسی از جمله هیلاری کلینتون، نامزد پیشین دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 شده بود.

اوباما در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: وضعیت آمریکا تحت ریاست جمهوری ترامپ در حالت عادی نیست.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: من می‌خواهم به شما یادآوری کنم تعداد مشاغل در آمریکا همانند سال 2015 و 2016 است.

اوباما در ادامه از آمریکایی‌ها خواست که علیه جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره در ماه نوامبر رای دهند.

همچنین دونالد ترامپ در واکنش به اظهارات اوباما اعلام کرد که او از این سخنرانی خوابش گرفته است.

ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: من متاسفم. من این سخنرانی را تماشا کردم اما خوابم گرفت. او بسیار خوب است اما برای خواب.

همچنین ترامپ در پیامی دیگر از اظهارات باراک اوباما در مورد رشد اشتغال در دوران ریاست جمهوری‌اش گفت: او تلاش می‌کند که برای یک مساله غیرمعتبر در آمریکا، اعتبار بخرد.

او، اوباما را به تلاش برای تعریف از "ضعیف‌ترین عملکرد در تاریخ کشور" از زمان "رکود بزرگ" اقتصادی در جهان متهم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید