Iranian Agriculture News Agency

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

وزارت نیرو برای مقابله با بحران کم‌آبی برنامه جامع ارائه کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به بحران کم آبی در کشور گفت: وزارت نیرو باید در این سال‌ها برنامه جامعی را برای رفع نقص در مورد بحران آب ارائه می‌کرد که متاسفانه این کار تا به امروز عملیاتی نشده است بر این اساس وزارت نیرو برنامه جامعی برای رفع مشکل آب ارائه کند.  

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به این‌که بحران آب یکی از موضوعاتی است که باید درباره آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، گفت: در مورد مساله آب باید به دو موضوع کمی و کیفی توجه کرد،به لحاظ کمی با توجه به خشکسالی‌هایی که در برخی از مناطق طی سال‌های اخیر به وجود آمده، سطح آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در برخی از مناطق شاهد نشست زمین هستیم، گفت: نشست زمین به دنبال خود خطراتی را به همراه دارد و چه بسا ممکن است موجب تخریب بناهای تاریخی و یا ساختمان‌ها شود.

وی افزود:سرشاخه‌هایی که باید آب از آنها جاری می‌ شده به دلایلی این اتفاق نیفتاده و نیاز است که وزارت نیرو مطالعه و برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بهره‌وری آب مناسب در کشور وجود ندارد، بیان کرد: متاسفانه در زمینه کشاورزی و آب آشامیدنی بهره‌وری مناسبی انجام نمی‌شود در حالی که باید روش‌هایمان را اصلاح کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اختلاط آب شرب با سایر آب ها گفت: در برخی از کشور‌ها آب آشامیدنی از آب مصرفی جداست اما در کشور ما این‌گونه نیست و حجم آب آشامیدنی و مصرفی یکی است و ما باید تلاش کنیم تا برای جداسازی سیستم‌ها را اصلاح کنیم.

وی بر فرهنگ‌سازی مصرف به عنوان یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و افزود: وزارت نیرو باید در این سال‌ها برنامه جامعی را برای رفع نقص در مورد بحران آب ارائه می‌کرد که متاسفانه این کار تا به امروز عملیاتی نشده است.

رستمیان همچنین به تخصیص اعتبارات آب روستایی اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات آب روستایی افزایش یافت و امیدواریم که در سال آینده نیز این اتفاق رخ دهد و بتوانیم در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری کرد: با اعتباراتی که برای آب روستایی در سال آینده در نظر گرفته می‌شود مشکل آب این مناطق حل شده و در بودجه سال ۹۴ منابع بودجه‌ای ملی و استانی بیشتری اختصاص پیدا کند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید