Iranian Agriculture News Agency

رد نظریه جنگ آب و غذا در شماره جدید "دامپروران"

شماره 149 ماهنامه دامپروران به مدیریت منصور انصاری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سرمقاله شماره جدید ماهنامه یادشده با عنوان "رهیافتی به رد نظریه جنگ آب و غذا" نقدی دارد به آنها که در مورد چالش بحران آب پا را فراتر از استراتژی ملی می‌گذارند و معتقدند که صف‌بندی و آرایش قوای نظامی در "جهان پیش رو" برای دستیابی به منابع و ذخایر آبی و تعیین مسیر رودخانه‌های پرآب و همچنین سلطه و تصرف سرزمین‌های حاصلخیز برای تولید مواد اولیه غذایی است. البته نگارنده در این تحلیل با ارائه ادله‌هایی کارشناسی کوشیده تا این نوع نگاه یک‌سویه و افراطی را به چالش کشیده و آن را قابل تأمل بداند.

نمایشگاه VIV 2014 هلند

در این شماره ماهنامه، گزارشی تفصیلی از بازدید هیئت مرغداران اعزامی به نمایشگاه معتبر VIV هلند که عرصه رقابت میان نوآوری‌ها، ابداعات و اختراعات میان غول‌های صنعت مرغداری و کارخانه‌های ساخت خوراک دام است، منتشر شده است.

پیشنهاد تغییر و تحول در مدیریت اتحادیه میهن

ماهنامه دامپروران در این شماره، عملکرد مدیریت این اتحادیه را در ساماندهی تولید تخم‌مرغ به نقد کشیده و با اشاره به اینکه اصغری مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن طی چند سال اخیر، آنچه انجام داده است، فقط در چارچوب وظایف اداری یک کارمند پاک‌دست و درستکار بوده است، آن را برای مدیریت اتحادیه‌ای به اهمیت میهن که نیاز به مدیریت خلاق و برنامه‌ریز دارد، ناکافی می‌داند.

بنا بر این گزارش، در بخش دیگری از این ماهنامه، "الگوی کشت" مورد توجه قرار گرفته و تحریریه نشریه با بیان اینکه این طرح حرکتی به سوی مدرنیزه کردن کشاورزی و شاخصی برای دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی است، نوشته: اما اگر راهکار مؤثر برای رفع تناقض‌های درونی آن اندیشیده نشود، این نظریه علمی و منطقی به رؤیا بیش از واقعیت نزدیک خواهد شد.

نقد جلسات بی‌شمار در جهادکشاورزی

تحریریه این ماهنامه در بخش دیگری از مجله، جلسات متعدد در وزارت جهادکشاورزی را روشی کارآمد برای توسعه ندانسته و آن را مانع پیشبرد بهتر امور اجرایی ارزیابی کرده است.

ازن؛ توسعه سازگار با محیط زیست

و البته این ماهنامه در بخشی از نشریه نیز به نقل از واحد پژوهش و توسعه شرکت فناوری شمیم شریف، با استناد به نظر کمیسیون توسعه پایدار سازمان ملل متحد، استفاده از ازن را به‌عنوان یک سیستم ضدعفونی ارگانیک و بدون هرگونه پسماند مضر در تصفیه فاضلاب تولیدی‌ها که بیشترین میزان تولید را به ازای مصرف کمتر آب به ارمغان می‌آورد، گوشزد کرده و دلایل خود را برای این ادعا تشریح و تبیین کرده است./

L-930408-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید