Iranian Agriculture News Agency

خرید بیش از ۱۷هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان سیستان وبلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت؛ از ابتدای فصل برداشت گندم در استان تاکنون کار برداشت گندم در سطح ۲۹هزار هکتار از گندمزارهای استان به اتمام رسیده است.

خرید بیش از ۱۷هزارتن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان سیستان وبلوچستان

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان غلام حیدر زورقی با اعلام این خبر گفت : همزمان با برداشت گندم کار خرید گندم توسط ۱۱مرکز در استان شروع وتاکنون بیش از ۱۷هزار و۴۵۷تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری وبه سیلوها حمل شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از کل گندم خریداری شده ۱۶هزار و۷۷تن گندم اردی میباشد که توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی وسازمان تعاون روستایی با نرخ مصوب خریداری گردیده وبه سیلوها منتقل شده است وی گفت همچنین تاکنون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ۱۳۸۰تن گندم بذری برای کشت در سال زراعی ۹۹-۹۸ با قیمت حدود ۲هزار تومان از کشاورزان استان خریداری نموده و این روند تا تأمین بذر مورد نیازاستان ادامه دارد.

 زورقی ارزش گندم های خریداری شده را بیش از ۳۰۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت مطالبات گندم کاران بر اساس میزان گندم تحویلی حداکثر تا۴۸پس از تحویل گندم از طریق بانک کشاورزی به حساب شخصی کشاورزان واریز می‌شود. شایان ذکر است خرید گندم از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی ومدیریت داده های کشاورزی وزارت جهادکشاورزی ثبت مشخصات کرده باشند ملاک عمل خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید