Iranian Agriculture News Agency

بر اساس نتیجه یک تحقیق جدید؛

تمدد اعصاب با نور آبی پس از یک مشاجره!

تمدد اعصاب با نور آبی پس از یک مشاجره!

محققان دانشگاه گرانادا اسپانیا با انجامی آزمایشی دریافتند که نور آبی علاوه بر همه خواصی که تاکنون شنیده ایم، می تواند افراد را پس از یک فشار روانی اجتماعی آرام و ریلکس کند.

تمدد اعصاب با نور آبی پس از یک مشاجره!

طلس نوشت: قبلا پیرامون نور آبی شنیده ایم که نور آبی ما را بیدار نگه می دارد یا باکتری ها را می کشد و پسوریازیس یا پیسی را کنترل می کند. اکنون محققان دانشگاه دانشگاه گرانادا اسپانیا و دانشکده سان رافائل گزارش دادند که نور آبی به افراد کمک می کند به سرعت پس از یک تجربه فوق العاده شدید روانی اجتماعی خود را آرام تر و ریکلس تر کنند.

اول باید تعریفی از "استرس روانی و اجتماعی" به دست داد تا معلوم شود استرس روانی اجتماعی به چه چیزی گفته می شود؟ به گفته محققان این دانشگاه، " نوعی استرس کوتاه مدت (استرس حاد) است که درعین روابط اجتماعی یا بین فردی اتفاق می افتد، مثلا هنگام بحث با یک دوست یا زمانی که کسی شما را مجبور می کند کاری را سریع انجام دهید."

در یک آزمایش آزمایشگاهی، 12 داوطلب سالم بین 18 تا 37 ساله را مورد بررسی قرار دادند و به آنها استرس وارد کردند؛ سپس به یک اتاق "اتاق کروموتراپی" برای انجام تمرین آرام کردن، فرستاده شدند. در این اتاق هیچ محرکی به جز نور آبی قرار نداشت.

برای نیمی از دواطلبان، این نور به مدت 10 دقیقه سفید بودو 10 دقیقه بعد آبی می شد. در حالی که گروه دوم ابتدا در معرض نور آبی و بعد نور سفید قرار گرفتند.

blue-light-psychosocial-stress-2

همانطور که در حال انجام تمرین بودند، سیگنال های مغزی و قلبی آن ها مورد ارزیابی قرار می گرفت.

و در آخر زمانی که نتایج دو گروه با هم مقایسه شد، محققان دریافتند که گروهی که ابتدا نور آبی را دریافت کردند، سریع تر از کسانی که در 10 دقیقه دوم در معرض نور آبی بودند توانستند خود را آرام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید