Iranian Agriculture News Agency

سوییس بهترین کشور جهان در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۷

سوییس بهترین کشور جهان در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۷



به طور کلی در جهان؛ ۱۹۶ کشور وجود دارد که هر ساله یکی از این کشورها به عنوان بهترین کشور جهان معرفی می شود و گاهی ممکن است که چند سال پشت سر هم، یک کشور، این عنوان را کسب کند.
در واقع، معیارهای خاصی برای این انتخاب وجود دارد که توسط موسسه‌ای معتبر جهانی انجام می‌شود. در رتبه‌بندی امسال هم، کشور سوییس توانست به عنوان بهترین کشور دنیا انتخاب شود. مجله خبری U.S. News & World Report به همراه دانشگاه‌های وارتون، پنسیلوانیا و با همکاری مرکز مشاوره مسافرتی BAV، طبق معیارهایی مثل صلح، سطح رفاه، کیفیت زندگی، سطح آموزش، اقتصاد و دموکراسی، نتیجه تحقیقات خود را اعلام کردند که بر اساس آن، سوییس با کسب بالاترین امتیاز در این شاخص‌ها، به عنوان برترین کشور دنیا در سال ۲۰۱۷ شناخته شد. سوییس کشوری سرسبز و اروپایی است که با کشورهای آلمان، اتریش، لیختنشتاین، ایتالیا و فرانسه، هم مرز است و جمعیتی ۷٫۵ میلیونی دارد و یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا محسوب می‌شود.
سوییس، یکی از مقاصد محبوب افراد برای سفر هم هست و انتظار می‌رود با انتخاب شدن آن به عنوان کشور برتر، امسال نرخ گردشگری آن بیشتر هم شود. در این رتبه‌بندی، کشور کانادا در جایگاه دوم و کشور انگلستان، در جایگاه سوم قرار گرفت و این در حالی است که در سال گذشته، آلمان به عنوان برترین کشور دنیا شناخته شد اما امسال به خاطر حمله‌های تروریستی‌ای که در آن اتفاق افتاد و تنش‌ایی که بوجود آورد، جایگاه چهارم را گرفت.
جالب است بدانید که این کشور، تحقیقات دیگری هم انجام داده است که بر اساس آن، بهترین کشور برای زنان، کشور سوئد؛ کشورهای دانمارک و نروژ، بهترین کشورها برای کودکان و بزرگ کردن آن ها و آمریکا هم به دلیل رعایت حق و حقوق افراد، بهترین کشور برای افراد بازنشسته معرفی شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید